Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

woensdag 27 juli 2011

Vreemde stappers

Moet je kijken wat ik vond tijdens het opruimen en uitzoeken! Deze schoentjes. Die heb ik al wel 9 jaar geleden gemaakt van een oud lopertje dat hier in de gang lag toen we het huis kochten. Ik vond het zonde om die loper zomaar weg te doen, het hoorde een beetje bij het huis. 
Ik maakte er deze schoentjes van en verder knipte ik er ook laars-delen van (van oude laarzen van mezelf uit elkaar gehaald) maar die heb ik niet meer terug gevonden. 
Het patroon van deze schoentjes kocht ik in de dierenwinkel. Het is een kluifschoen voor honden. Die prutste ik uit elkaar, nam het over op het tapijt en sneed het uit met een mes. Daarna naaide ik het in elkaar met een tapijtnaald (das wel even een zwaar werkje).
Na al die tijd zien ze er nog goed uit. Hier en daar zijn ze een klein beetje aangevreten door de muizen. 
De veters zijn linten (de keuze van de kleur vind ik wat minder maar okee).
Geen tapijten en lopers meer weggooien dus, je kunt er leuke dingen van maken! 
Ik weet niet of het bij dit jaargetijde past maar gezien de temperatuur had ik jullie ook een Sinterklaaspak kunnen laten zien, of kerststukjes lijkt mij.







Fijne dag!
Groet,
Makkie

12 opmerkingen:

  1. HAHA kun je gedachten lezen?? NEE ik wil geen slofjes maken (al zijn ze leuk) maar ik wil van een "oud" kleed een deurmat maken..NOU NOU das wel heel apart hihi. Nee hoor, maar mijn deurmat heeft een heel aparte en grote maat (niet in de winkels te koop) en aangezien ik dat kleed toch over heb.....EN het is roze!! Dus.....ach ja..je mot wat met die kou. Alhoewel...de zon schijnt!!!

    Liefs van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi zo van een loper gemaakt, erg leuk idee zeg,die onthou ik


    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi, ooit eens van een stuk tapijt een vest gebreid. Eerst alle draden er uitgetrokken met een smerig goedje de lijmresten verwijderd en breien maar. Ik heb het jaren gedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wie wat bewaard die heeft wat. Grappig gedaan. Ook lekker om weer eens dingen op te ruimen. Ja de aannemer, 10 jaar geleden heeft hij een aanbouw geplaatst aan ons huis. Helaas is het hout nu alweer aan vervanging toe. Het geeft meer overlast dan dat het spannend is.
    Maar het moet gewoon gebeuren. En ik hoop dat we nog eens met z'n tweetjes op stap kunnen.
    groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjeemie wat een leuk idee zeg je moet er maar op komen ...vind ze wel leuk .. Ik heb op tuinbouwschool gezetten,is meer gericht op bloemsierkunst , bloemteeld , aanleg en onderhoud van tuinen ed...was wel een heerlijke school werd veel creatieve dingen gedaan en dat paste bij mij meer dan leren... lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk deze slofjes! En ze passen prima bij dit weer, het regent hier pijpenstelen en het is koud...Leuk he als je zoiets weer terugvindt bij het opruimen!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat leuk, die bewaard die heeft wat,Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach, wat zijn ze mooi!En lief!
    Dat is nog eens wat anders dan de babyschoentje van papier (die ik dus maakte).
    Wees er maar zuinig op....dit is zo uniek.
    Onder een stolpje zetten (zou ik dus doen) en dan een mooi plekje voor ze zoeken.
    Lieve groeten,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat noem ik nou nog een recyclen ... wat een
    geinig idee ......... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Net jouw warme, inspirerende blog ontdekt!

    Prachtige ideetjes en gedachtegoed, bedankt.

    liefs Sas

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!