Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

dinsdag 22 januari 2013

Voor Valentijn (of voor de gezelligheid)!

Dag allemaal,
 
Van achter mijn nieuwe computer (eindelijk van al dat trage gedoe af) een hartelijke groet!
Hoe gaat het bij jullie? Houden jullie een beetje van de sneeuw? Ikzelf vind sneeuw prachtig maar ik kom er steeds meer achter dat ik absoluut geen wintermens ben. Ik ben dol op kaarsjes en kachel en zo, maar zodra ik naar buiten moet heb ik het erg met mezelf te doen. Als het 18.00 uur is geweest ben ik niet meer vooruit te branden en wil ik het liefst slapen, alles lijkt trager te gaan dan normaal. Nu ben ik ook nog eens zo dom geweest om ons hondje zelf te 'trimmen'. Het arme beest is zo lelijk dat ik echt niet met haar durf te wandelen. Meestal als ik weinig energie had ging ik in ieder geval nog lekker lopen met de hond maar dat zit er voorlopig dus ook niet in. Niet dat ze het zelf erg vindt want ik moet haar tegenwoordig optillen en buiten neerzetten omdat ze het te koud heeft. Ze zal wel denken: Wat het vrouwtje kan, kan ik ook.
Kort samengevat heb ik dus heel erg veel zin in het voorjaar!
Maar goed, klaar met mijn klaagzangen, vandaag een leuk idee voor bijvoorbeeld Valentijn.
Het is heel leuk om te maken en zeker niet moeilijk!
Borduren op papier, een heerlijk rustgevend werkje!
Wat heb je nodig: papier, letters in Word en uitgeprint, woldraad, borduurnaald, stuk kartonnen doos, verf, fotolijstjes
Zo maak je het: Kies op je computer een leuk lettertype uit en maak een woord in de grootte die je wenst. Print de letters uit en plak deze in spiegelbeeld achterop het papier. Leg het papier op de priklap en prik de letters na met een tussenruimte van ongeveer een halve cm ruimte. Draai het papier om en vul de gaten op met een stiksteek. Zo maak je de letters met woldraad zichtbaar. Knip het draad niet af maar laat dit hangen volgens het voorbeeld van de foto. Knip uit de kartonnen doos hartjes (voor elke draad twee hartjes). Verf de hartjes in de gewenste kleur en laat het drogen. Prik op een cm. van de rand de vorm van het hart na zoals bij de letters. Plak de hartjes op elkaar met het draad ertussen. Doe de letters in de lijsten waar je eerst het glas uithaalt. Zo kunnen de draden over de lijsten naar beneden hangen.
Je kunt natuurlijk ook voor een naam gaan, leuk ook voor op de babykamer!
 
 
En over baby's gesproken, ik heb de auto al weer ingeladen, ik ga straks weer een snoeperig babytje fotograferen, net als gisteren. Als je het leuk vindt om de foto's te bekijken kun je een kijkje nemen op mijn facebook pagina. Je vindt een directe link naast deze tekst als je klikt op facebookpagina.
 
 
Mooie dag vandaag en een hartelijke groet!
Makkie
 

7 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Ik borduur wel eens op een illustratie, geeft zo'n leuk effect. Veel plezier vandaag met je fotoshoot. Ik zal dadelijk eens gaan kijken op je fb pagina!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee. Wat de koud betreft denk ik er net zo over, laat de lente maar komen. Ik ga ook eens bij je foto's kijken. Vind ze altijd prachtig. Leuk dat je volger werd. Groetjes en een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wens je hondje sterkte he ;). Leuke en vooral creatieve post!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zielig hondje ... Nooit meer zelf doen! Misschien is dat borduren wel wat voor mij. Ik vind het een heel leuk idee. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee weer! Dank je wel! en sterkte nog een poosje, want de lente duurt nog even.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien een mooi jasje kopen voor je hondje? 't Is toch wel een beetje zielig dat ie er nu niet meer uit kan, tóch? En veel slapen, da's mij ook niet vreemd. Ik opperde van de week nog tegen Jan dat het leek op een heuse winterslaap...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk! Idd erg leuk voor babykamer. Leuke blog. Kom hier via via. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!