Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

maandag 21 mei 2012

Eenvoudige bloemenmand

Dag allemaal!
Allereerst heel hartelijk bedankt voor alle felicitaties! We kregen zelfs kaarten thuis, iedereen hier vond het erg leuk!
We hebben een fijne tijd gehad met elkaar. We zijn er een paar dagen tussenuit geweest met ons allen, heerlijk uitwaaien aan de zee.
Nu is alles weer in het normale ritme en is het zoeken naar tijd om alles goed voor elkaar te krijgen. Het bloggen schiet er steeds bij in en ik moet zeggen dat het een beetje gaat voelen als een klein molensteentje. Ik kom bijna niet op andere blogs, ik heb weinig tijd om zelf te bloggen. Ik heb me daarom voorgenomen om op woensdag een vast blog te plaatsen, dit blog had ik dus eigenlijk op woensdag moeten posten maar omdat er anders helemaal zoveel tijd tussen zit plaats ik hem nu maar. Dus vanaf volgende week woensdag plaats ik elke week een leuk idee. Voor degenen die het leuk vinden plaats wil ik dan nog wel op wisselende tijden wat foto's op mijn blog. Daar zal verder niet veel tekst bij staan, gewoon voor als je het leuk vindt om wat foto's te bekijken.
Mijn werkzaamheden groeien met de dag, ik moet steeds zoeken naar een goede balans. Eerder zat ik s'avonds ook regelmatig te schrijven aan een blog maar dat is niet handig als je overdag al druk genoeg bent geweest.
Voor vandaag heb ik een hele eenvoudige bloemenmand gemaakt. Je vouwt een patatzak van een stuk gaas, je knoopt er lint aan, doet er een leuk papiertje in (deze is waterbestendig), plukt bloemen die je in een jampot plaatst. Vervolgens zet je de pot in de zak en klaar.
Jammer he? Het fluitenkruid is alweer op haar retour. Die prachtige vitragebloemetjes die de bermen zo mooi versieren. Gelukkig zie ik nu volop margrieten en de klaproos doet ook aardig haar best.
Ik wens jullie allemaal een hele mooie week, maar laten we beginnen met eerst een mooie middag!
Groet,
Makkie





16 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie samen zo hebben genoten.
    Eenvoud op z'n mooist zo'n zak met bloemen. Ik zie wel in de leeslijst als je weer wat plaatst. Vind het altijd leuk om ideeen op te doen. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi zeg die zak met bloemen,fijn dat jullie het zo fijn gehad hebben.
    geniet van het zomers weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, nu moet ik een stukje van't kippenhok af gaan breken ;-)
    Zorg je wel voor voldoende ontspanning?
    Je weet wel, "de boog......"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een onwijs leuk idee, maar allereerst wil ik je nog van harte feliciteren met je 25 jarig huwelijk, ik heb het een en ander gemist in blogland te veel aan mijn hoofd. Maar komt wel weer goed, je idee van de puntzakjes vind ik erg leuk. Let goed op jezelf, en ik hoop dat je de balans in wat je leuk vind kunt vinden.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dit is écht een superleuk idee ... ik hou trouwens erg van het woord "vitragebloemetjes". even iets anders dan "hollands kant". liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige bloemenmand. En doe wat je moet doen...............XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat jullie zo genoten hebben....en wat een bloemenmand....zo leuk bedacht....geweldig om kado te doen.....bedacht voor het idee!!!
    Nog een fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bloggen gaat inderdaad veel tijd inzitten Makkie.....en er zijn nog andere verplichtingen te doen dus een heel goed idee om de Woensdagen leke ideetjes te posten ik blijf je zeker volgen hoor...
    Ook is dit weer een heel schattig ideetje hij gaat in mijn map die inmiddels boordevol zit...hellup!!!!

    Mooie week...
    hart,groetjes van Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben blij dat je eens n de week de tijd blijft nemen om te bloggen......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja soms moet je keuzes maken en in het bloggen gaat nou eenmaal heel veel tijd zitten.
    Je bloemen mand is in ieder geval super leuk en eenvoudig te maken.
    Fijne dag en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh snap het gevoel van tijd te kort.......dagen die voorbij vliegen....
    Nog van harte met je 25 jarige trouwdag........zo bijzonder!
    Vind je bloemen puntzakje geweldig!

    Pas goed op jezelf

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer een geweldig leuk idee.
    Makkelijk om zo iets op te hangen aan de schutting.

    Slim om eerst aan jezelf te denken.
    Een molensteentje kan heel zwaar voelen en
    dat is niet de bedoeling toch.
    Groetjes en een fijne zonnige week Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er erg leuk uit!! Ook leuk dat je het gewoon kunt bijvullen met bloemen uit de tuin. Bedankt voor het leuke idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superidee! Enne... alsnog proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuk hangmandje.
    groetjes,imke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!