Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

zondag 6 mei 2012

Van alles wat

Dag allemaal,
hebben jullie een gezellige (vakantie)week gehad? Heerlijk zo'n week in een ander ritme. Alhoewel de dagen hier steeds goed gevuld zijn merk ik toch altijd op de een of andere manier dat het vakantie is.
Natuurlijk waren er ook nogal wat feestelijkheden wat het extra bijzonder maakt. De koninginnendag stond hier natuurlijk in het teken van de kleedjesmarkten. Voor mij best een gevaarlijke dag altijd omdat ik in mijn enthousiaste verzamelwoede weer veel te veel mee naar huis sleep. Ik heb best leuke spulletjes gekocht maar ik heb het echt beperkt gehouden. (aankomend weekend zijn we 25 jaar getrouwd, het zou jammer zijn als net voor die tijd Marinus gillend weg zou lopen). Ja Marinus wordt wel eens gek van alles wat hier naar binnen gesleept wordt. Lastig om te bekennen maar stiekem heeft hij ook wel gelijk. Ik koop vaak dingen waar ik uiteindelijk niet veel meer mee doe dan verheerlijkt naar kijken. Wat is dat toch met mij? Ik ben er zelf verbaasd over. Hoe vaak ruim ik van alles op om vervolgens weer ladingen naar binnen te sjouwen. Ik denk dat ik elk excuus al bedacht heb en elke verdediging gevoerd maar het houdt gewoon niet op. Ik denk er wel eens over om een lotgenotengroep op te gaan richten. Gewoon allemaal maffe meiden bij elkaar (want mannen snappen het toch niet) elkaars smoezen aanhoren, elkaars onzindingen bewonderen, rommelmarkadressen uitwisselen, ........hmm best een idee eigenlijk! En dan afsluiten met een rommelmarkt van elkaars spullen (en om ons geweten te sussen gaat de opbrengst naar een goed doel). Haha wie weet deze zomer een keer bij ons in de tuin!
Maar goed, ik ben onder andere ook in Bredevoort geweest. Het is een piepklein stadje hier in de Achterhoek waar je het idee hebt even terug te gaan in de tijd.


Het grappige van Bredevoort is dat ze bij heel veel (boeken)winkels een soort van buitenverkoop hebben. Er staan daar ladingen boeken onder afdakjes die je kunt bekijken en kopen door het boek in je tas te stoppen en het geld in het daarvoor bestemde bakje te deponeren. Geweldig vind ik dat!




en je vindt er altijd grappige dingen die je nog herkent van vroeger, zoals dit.
Niet eentje maar kisten vol!



Of mooi oud speelgoed


dus ja, je snapt, het was een leuke dag!

Verder heb ik afgelopen week weer heel veel foto's gemaakt. Ik zal je er een paar laten zien.

(fotografie Marjan Laban)

(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)


High tree




(fotografie Marjan Laban)



(fotografie Marjan Laban)


(fotografie Marjan Laban)

Voor nog meer foto's kun je een kijkje nemen op mijn fotowebsite.

Ik noemde het zonet al, we zijn met ons allen naar volgend weekend aan het toeleven. 12 mei zijn we 25 jaar getrouwd. Tjonge wat een tijd, en wat is het turbulent geweest! We vieren het dit weekend met ons gezin in Zandvoort. In september is het de bedoeling om een feest te geven.
We zijn heel dankbaar! Het had heel anders kunnen zijn in allerlei opzichten en dat beseffen we enorm.
Ik ben een blij mens en daar ga ik deze week eens hard van genieten!

Mooie dag vandaag!
Woensdag probeer ik weer wat creatiefs te posten.
Groet,
Makkie


15 opmerkingen:

  1. WAt een prachtige foto's! Enne die lotgenoten groep? Ik doe mee, zal mijn man blij mee zijn! (ik denk dat je zo een tweede groep kunt starten, een groep heb je zo vol!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan zeker meedoen met die lotgenoten groep ,want mens wat een "troep" kan ik gebruiken( denk ik altijd) , geniet 12 mei met je gezin van deze mijlpaal.

    groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige foto's heb je weer emaakt, heerlijk om naar te kijken.
    en wat dat spul opruimen en weer ruimtes vullen ... ook ik heb daar erg last van....(mijn man dan het meest;))
    dus hou voor mij ook maar een plaatsje vrij ;)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is dat je ver woont maar anders kwam ik langs met mijn rommel op jou rommelmarkt. Lijkt me geweldig. Prachtige foto's.
    Fijn om zo terug te zien op 25 jaar huwelijk een mooie tijd gewenst met je familie, geniet van elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's zitten ertussen Makkie! Fijn dat jullie het met Koninginnedag zo gezellig hebben gehad.

    Fijne nieuwe week.

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vrouwen houden van troepjes en rommelmarkten en dan blij als een kind met de buit naar huis....mannen reageren goh wat moet je met die zooi..!!!
    Zo herkenbaar en toch leren we het niet af....we hebben immers nooit genoeg??
    25 jaar een hele tijd om samen gelukkig te zijn alvast van harte gefeliciteerd en een hele mooie dag..
    Ohhhh dat winkeltje alsof de tijd heeft stil gestaan heerlijk de ouwe muffe boeken wie zou ze allemaal in de handen gehad hebben vraag ik me dan altijd af..ik heb bij de kringloop ook mooie ouwe kinderliedjes boekjes gevonden en een boekje dat heet de profeet die kreeg ik van mijn dochter moet je lezen zei ze...

    Mooie foto;s heb je weer gemaakt Marjan die twwe saampjes bij elkaar het mollige ventje met de pet op....smelt ik van..
    Ik ga stoppen ongemerkt word het een heel verhaal.....wens je een mooie week..
    hart,groetjes
    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Marjan, wat een prachtige foto's weer!!! Heerlijk om naar te kijken. En tja...een lotgenotengroep zal waarschijnlijk snel vol zijn. Ik heb het geluk een eigen 2e hands zaak te hebben..hihi..huis uit, winkel in.
    Ik hoop dat je zaterdag een mooie dag zult hebben!!! Zondag ben ik 10 jaar getrouwd...nog 15 jaar te gaan voor een groot feest. Veel plezier met je gezin in Zandvoort. Liefs Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's, kan er niet over uit zo mooi zijn ze! Gefeliciteerd met jullie 25-jarig huwelijk, geniet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Makkie,
    Wat een ontzettend leuke, gezellige post! Gewoon weer even bijgekletst ;)
    Alvast hartelijk gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk! Wat een eind is dat hĆØ? 25 jaar.. sjonge.. wij zijn er ook bijna, nou, het vliegt voorbij! Een heel fijn weekend in Zandvoort, ik hoop dat jullie mooi weer treffen. Neem vooral je fototoestel mee, want de foto's die je maakt zijn echt geweldig leuk! Die High tree, hoe verzin je het.. en die dieren erbij, echt heel erg leuk hoor!
    Een fijne week toegewenst, geniet maar fijn van alles hoor!!
    lieve groet,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige foto,s ik heb ze al op facebook voorbij zien komen erg mooi,een heel fijn weekend in zandvoort,en geniet van je week.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alvast van harte gefeliciteerd met jullie 25 jaar trouwen ! als je terug kijkt zullen er ongetwijfeld veel gebeurtenissen van vreugde en verdriet aan je voorbij gaan, hoop dat de dankbaarheid om samen te zijn overheersen zal, en dat jullie nog lang samen mogen blijven!
    Maak er een mooi weekend van en geniet ervan om samen te zijn !!

    Hoe herkenbaar is je verhaal over het verzamelen van haha, die markt is een goed idee :-)
    je hebt weer prachtige mensen en dieren op de plaat vast gelegd !
    Lieve Marjan, wens je een fijne week !
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alvast van harte gefeliciteerd met jullie 25-jarig huwelijk.

    Je hebt een hebt een ontzettend leuke blog met foto's ideetjes en creatieve knutsels. Ik kijk uit naar woensdag... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie foto's. Vooral van de 2 kindjes....dat jongetje met pet en bretels...net Dit Trom. Prachtig.
    Ook van deze kant van harte gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk. Zelf zijn we volgende week 15 jaar (alweer) getrouwd. Wat gaat de tijd snel.Heel veel plezier komend weekend met jullie gezin.

    Groet, Agnes.

    www.mijntijdverdrijf.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik loop achter met posten lezen..dus een late reactie!
    Ik heb net even op je site gegluurd..prachtig!
    Nog van harte met je 25e trouwdag, Gods zegen voor de toekomst en dankbaarheid voor alles wat je kreeg!
    Hebben jullie een fijn weekend gehad in Zandvoort?
    Lieve groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!