Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

vrijdag 28 september 2012

Koffertafel

Dag allemaal!
Nou, das lang geleden dat ik drie dagen achter elkaar gepost heb. Het brengt een hoop extra gezelligheid met zich mee. Jullie reacties en mailtjes, echt leuk! Helaas ontbreekt me de tijd om dit vaak te doen.
Het is hier een troep van jewelste! Ik ben bezig voor de kerstEVA. Eerst alles maken natuurlijk. Nee maar! Hoe kan een mens zoveel rommel maken? Ik ben echt soms verbaasd over mezelf. Blijkbaar is dit mijn manier van werken want ik kan het echt niet geordender. En moet je je voorstellen dat alles blijft liggen totdat ik klaar ben. Dat is twee weken de hele keuken (40 m2) een verschrikkelijke zooi. We kunnen nog net koken maar aan tafel eten is er niet bij. Die wordt in beslag genomen door de meest uiteenlopende materialen. Als ik deze post heb geplaatst ga ik eerst opruimen. Vanmiddag komt er een gezinnetje die op de foto moet (het thema van de kerstEVA is: De perfecte familie" dus er komt een grappige foto van zo'n familie in de rubriek. Maar ja die kan ik nu nog niet ontvangen.

Dus voor ik mijn tijd nu op laat gaan aan andere dingen laat ik je snel de koffertafel zien. 
Je hebt er vast wel eens vaker een gezien. Het is echt ideaal, zeker als je niet al te veel ruimte hebt. Je kunt er ladingen tijdschriften in bewaren maar natuurlijk ook andere dingen.

Wat heb je nodig: mooie oude koffer, plank even groot als de oppervlakte van je koffer (je kunt er ook twee gebruiken), dienblad,  4 zwenkwielen, schroeven, zaag, schroevendraaier.
Zo maak je het: Zaag de plank op maat. Schroef op elke hoek een zwenkwiel onder de plank, plaats de koffer op de plank en schroef deze vast op de plank. Zet voor de stevigheid het dienblad los op de koffer zodat je kopjes stabiel  staan.
That's all!

(Fotografie Marjan Laban)

Ik wens jullie voor vandaag weer een hele mooie dag! De opkomst van de zon was hier prachtig mooi, hopelijk de aanzet voor een fijne dag!
Groet,
Makkie

8 opmerkingen:

  1. Dat is bij mij nooit het geval.
    Rommel van het knutsellen.
    Ahum het is hier altijd een zooi.
    Ik zou wel iets voor mij zelf willen waar alles kan blijven liggen maar helaas.
    Veel plezier vandaag met de shoot.
    De koffertafel is geweldig leuk en handig.
    Groetjes en een fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk idee hoor die koffertafel ziet er grappig uit .
    nu al bezig met de kerst ik moet er nog niet aan denken hoor maar het is het zo al weer he .

    en sterkte met opruimen en veel plezier met de fotoshoot.

    grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe herkenbaar, de hele keuken vol en bijna niet kunnen koken!

    Ik ben al een week zeep aan het gieten en dat moet in de keuken met de magnetron. En uh mijn keukentje is maar 7m2 dus staat mijn woonkamer ook nog vol!!!
    Ach volgende week zaterdag is de hobbymarkt dus kunnen we daarna weer alles opruimen naar mijn hobbyzolder. Oja tussendoor ben ik ook nog even jarig dus kan de visite meegenieten van alle HEERLIJKE geuren al denkt manlief daar anders over;-D

    Succes met de fotoshoot

    Groetje Kiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee en handig ook voor de vele spullen die je erin kwijt kunt.
    Een sfeervol hoekje heb je zo.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had liever een foto van je kersttafel gezien hahaha. Succes! Fijn weekend. lieve groet Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Topidee! Ziet er super uit.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk die koffertafel. Een vriendin van mij gebruikte oude koffers om kinderspeelgoed in op te bergen... ook al zo leuk!
    Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je puinhoop in de keuken... ;-)

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kwam eens de tekst tegen op het net.
    IN DIT HUIS LIGT GEEN ROMMEL, MAAR LIGT VOL IDEEEN. Heb dat meteen op een a4 tje gekalkt en naast voordeur gehangen (zijn ?
    ze gewaarschuwt) nu nog een echt mooi schilderijtje voor maken. Maar ben nu heel even druk met de wollies bezig.
    Maar de mensen die zich storen aan al je ideeen zijn meestal de mensen die met niets(kaal) wonen, waar kinderen niet mogen knutselen en vies worden (spelcomp en tv kids) maar die willen wel in vakanties en weekends hier allemaal logeren.
    En mensen die commentaar geven?... die moeten zich aanpassen of wegblijven ..

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!