Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

woensdag 14 december 2011

Vogelvlucht

 Dag allemaal!
Zo aan het eind van het jaar word ik altijd een beetje melancholisch. Meestal neem ik dan mijn leven nog eens door en omdat jullie nu toch al zo veel van me weten wil ik dit terugkijken ook wel met jullie delen.
Het begon allemaal in Bennekom


Daar kwam ik Marinus tegen. Met alle mannelijke charmes die hij bezat probeerde hij me voor zich te winnen. Ik ben daar natuurlijk niet ongevoelig voor dus ik viel als een blok voor hem.


Na een aantal jaren besloten we te trouwen. We wilden ons leven samen delen en stapten vol verwachting in het huwelijkskarretje



In het begin was dat wel even wennen. We liepen 's nachts nogal eens te zoeken naar inbrekers en ander gespuis. Het is ook best raar hoor om in een keer overal zelf voor te zorgen!


Al gauw kwamen er kinderen. Wat waren we blije ouders! Ik herinner het me nog als de dag van gisteren dat we altijd zo trots met ze rondliepen in de kinderwagen.


Met de komst van de kinderen was het wel met de rust gedaan. Bergen was, uren huishoudelijk werk (tjonge dat ik zelfs mijn ondergoed aan jullie zou laten zien had ik niet gedacht toen ik begon met bloggen).


Stofzuigen alsof het een lieve lust is, en dan dat koken!


Had je heerlijk gekookt, lustten ze het niet!!! Wat zijn dat voor een vieze drelletjes? Eten we alweer bloemkool? Ieuuuw wat stinkt dat! Zucht om hopeloos van te worden.


Het was heus niet allemaal kommer en kwel. Ik vergeet nooit dat ze zo heerlijk buiten konden spelen. En maar rondjes fietsen om het huis, van s'morgens vroeg tot s'avonds laat.


Behalve als ze naar school moesten natuurlijk. Dat was wel fijn hoor, had ik even mijn handen vrij om wat anders te doen. Dan kon ik me even opladen want na school dan begon het geren.


Naar muziekles, zwemles, judo, voetballen of vriendjes en vriendinnetjes brengen. Ondertussen bleven er dan ook nog kinderen spelen en met vier kinderen


was er regelmatig eentje ziek. Waterpokken, mazelen, bof, rode hond, griep A of B ze hebben het allemaal gehad.

Ach en nu zijn ze al weer zo groot een gaan ze hun eigen gang.  We hebben een heerlijk, hecht, druk, leuk, lief, maf,  gezin met een schattig hondje, Wup.


Ons enige normale gezinslid gelukkig!
Fijne dag!
Groet,
Makkie

17 opmerkingen:

  1. Hi, hi, wat heb je dat onzettend leuk geschreven bij die plaatjes, geweldig! Ja, ja en ook al dingen herkenbaar... Dus ja wat is normaal he? Groetjes, Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahaha wat klinkt het allemaal bekent ...heerlijk toch nu zijn we ook druk maar met andere dingen ....lekker genieten van elkaar om een bepaalde tijd en kerst is daar 1 van ....je hebt er een super leuke post van gemaakt ....fijne dag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh ik lig in een deuk...wat heb je dit weer smakelijk verteld met al de schattige plaatjes er bij......geweldig!!!!
    En.....je verhaal klinkt me bekend in de oren...

    Lieve groetjes..
    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bennekom, leuke plaats, kom er nog wel eens (wij wonen er niet zover vandaan)
    wat een leuke plaatjes heb je opgesnord om jouw verhaal te vertellen :-)
    en je onderbroek is ook te gek haha
    herkenbare dingen vertel je in je verhaal
    ook het melancholische gedeelte is herkenbaar
    wens je een fijne dag toe
    Lieve groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahaha,wat heb je dit leuk gedaan en,zeer leuke foto`s heb je erbij geplaatst en,Wup hahahahaha,wat een kanjer,....lieve gr van ons,x.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi-mooi-mooi-je gevoel voor humor. En ik hou van "gekke" gezinnen. Geniet nog vele jaren voort-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig stukje met prachtige foto´s... vooral die laatste is helemaal top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Makkie,

    Wat een mooi geschreven stukje over 's mensen levensloop.... Je weet je lezers te boeien.
    Ik wil je het allerliefste toewensen, sterkte in alle dingen...
    Warme groet van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar, en wat gaat het snel. Je heb het heel mooi met veel humor neer gezet. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad mensen gaan aan het einde van het jaar nadenken over dit soort dingen. Je hebt het prachtig verwoordt. x Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuk levensverhaal heb je beschreven,ik zit er nu nog midden in wat jij dus nu beschrijft,ik moet maar extra hard gaan genieten want het is ook zo voorbij al dat kleine grut.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattige plaatjes.... Het grijze verleden en kleurige heden? Heerlijk zo terug kijken en ik wens je nog heel heel heel lang om vooruit te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een leuk verhaal Marjan ook zo herkenbaar als je net als jij 4 kinderen hebt grootgebracht en nu allemaal zijn uitgevlogen...leuk ook met dierenplaatjes erbij.
    erg gezellig om te lezen ik wens jullie Gezegende kerstdagen en een gelukkig en hopelijk gezond 2012 cooral voor jou Marjan Liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben je toch een heerlijk gek mens..mag ik tegen jou wel zeggen hé?
    Je weet ook echt overal een verhaal bij te verzinnen, is boeken schrijven misschien nog een optie voor erbij??
    Ik weet zeker dat dat goed komt!
    Hou je rustig, vlak voor de drukke kerstdagen met alles heerlijk thuis..!?
    Of ga je lekker uit eten??
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig om te lezen weer.
    Super met die foto's erbij.
    Groetjes en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk Marjan,

    Je terugblik!! Geweldig dat je dat met ons wilt delen. Vooral de foto's uit je familiealbum vind ik zo schattig!!

    Fijne dag.

    Lieve groet, Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!