Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

vrijdag 16 december 2011

Mijn schoorsteenmantel, filmpje kerstbal haken en een schattig neefje

Dag allemaal!
Ik ben vandaag pas aan het versieren gegaan. Ik heb besloten dat het echt heel eenvoudig blijft. Ik wil jullie mijn schouw laten zien. Ik heb gekeken wat ik had en daar heb ik het mee gedaan. Het staat al gezellig omdat het even weer wat anders is.



Blokken die ik kocht bij Brocante Kringloop de Opslag 


 waar ik dit hertje ook kocht (en natuurlijk uit mijn handen liet vallen)




Een oude vaas die ook daar vandaan komt en die ik gebruikte voor een fotoshoot


En de bovenkant van een deksel. wat denk je? Ook van de Opslag. Het is zo'n heerlijke winkel! We hebben afgesproken dat ik nu op een vaste dag iets van daar meeneem en er dan wat anders van ga maken, voor hier op mijn blog. Een vaste kringlooppost zeg maar.
Maar goed, het ziet er toch heel gezellig uit?

Verder is het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=WS1fEHO-3oM  van EO/EVA op youtube. Hierin laat ik zien hoe je de kerstbal maakt. Grappig, bij mij aan de keukentafel.


En ach kijk toch. We moesten even op ons neefje passen. Het ventje viel zo lekker in slaap bij ons op de bank.
Dit weekend staat in het teken van visite. Morgen is Pieter jarig en dinsdag Annelot. We vieren het dit weekend.

Voor jullie een heel mooi weekend!
Groet,
Makkie

18 opmerkingen:

  1. Nou Makkie, ik krijg ineens heel veel zin om even naar Doetinchem te gaan binnenkort... leuke ideetjes hoor! Ach en dat neefje, schattig zeg! En natuurlijk gefeliciteerd met Pieter en Annelot. Veel plezier dit weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om bij je aan de keukentafel te mogen zitten!!! Het voelde heel vertrouwd en gezellig!
    Ik vind het heel bijzonder om te zien(en te lezen natuurlijk) hoe jij je opensteld voor ons! Misschien voelde de keukentafel daarom wel zo vertrouwd.... In ieder geval, bedankt daarvoor, want ik lees altijd al je blogjes met heel veel plezier en liefde.

    Fijn weekend! Lieve groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je schouw mooi eenvoudig ingericht, helemaal mijn stijl al doe ik niet veel aan kerstgebeuren. Wel maak ik een kerststukje meestal. Leuk om je zo aan de keukentafel bezig te zien. De feliciatie voor Pieter en Annelot. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Makkie. Je schouw ziet er gezellig uit! Leuk hé al die 2e hands spullen...:o) Alvast gefeliciteerd met Pieter en Annelot, een heel fijn weekend gewenst! Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is echt weer om gezellig samen te zijn...Noflik weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke shouw, mag ik vragen waarom je geen kerstboom zet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ALLES ziet er mooi en lief uit! Je schouw, je geweldige kringloopvondsten en je snoes van een neefje! SCHÁTTIG!!!!
    Goed weekeind,
    Tante Trijns

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Ik heb een kerstklok zie http://clarissadebontekoe.blogspot.com/ dus ook geen boom.
    Altijd fijn om in kringloopwinkels te neuzen en met de prachtigste dingen thuis te komen.
    Fijne verjaardagsweekend!

    groetjes Clarissa
    De Bonte Koe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Marjan, wat is je schouw sfeervol geworden! Maar de mooiste 'kerstversiering' vind ik toch wel dat slapende kerstengeltje.... Fijn weekend! X Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk nostalgische plaatjes heb je geschoten van je schouw! Geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het filmpje is ook erg duidelijk geworden, moet wel lukken zo. Heb het zojuist even bekeken.Dus wie weet ga ik er ook nog eens mee aan de slag. Vraag me alleen af hoe je dat laatste randje eraan hebt gemaakt, waar het lintje door gaat.

    Bedankt en groetjes,
    Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto s weer. Gezellig zo op de schouw.
    En wat een leuk filmpje erg gezellig om zo bij jou aan de keukentafel mee te mogen kijken!!


    Gr en een fijne dag morgen en dins.
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dear Makkie.
    Thanks for your little note on my blog, love it! & Wat een heerlijke blog heb je. Geweldig die aanhef met dat vrouwtje dat aan het kokkerellen is. Ik ben zelf ook zo weg van Kringloop winkels. Je zou ze eens moeten zien hier in Canada. Waarschijnlijk net zo groot als een voetbalveld. En Calgary heeft er zeker 8 van en dan nog trillion kleinere kneuterige kringloop winkeltjes. Anyhoo.. Ik geniet er ook zo van.Gewoon al om daar niemand te kunnen zijn en rond te struinen.
    Je mantel is echt helemaal toppie! Zo schattig, die blokjes ook. Vroeger heb ik daar als kind volgens mij ook nog mee gespeeld, wat een super idee om er zo van te kunnen genieten.
    Nou, zomaar een krabbeltje, heb een heerlijke dag en enjoy al het freubelen.

    Shalom, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet het er mooi uit! Vind het hertje en de blokken echt een geweldige vondst! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk gezellig en weet je ik vind het zo,n super idee om de blokken op je schoorsteen te zetten....staat zo schattig!!!
    Ik kijk elke dag uit naar je berichtje zo leuk om te lezen....en nu ook een fimpje er bij......Wat leuk dat ik je in het echie heb gezien...je deed het leuk en....ik vind je een geweldig mensje..

    Mooi weekend..
    Lieve groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. die blokken maken het helemaal af! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd, fijn weekend Makkie!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh die blokken puzzel echt heel leuk ..... ik hou van een bescheiden kerstsfeertje .....
    fijn weekend .... groetssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!