Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

vrijdag 23 december 2011

Kerstfeest

Dag allemaal,
Het weekend voor kerst. Bijzondere dagen!
Mijn gedachten gaan even naar jullie uit. Alhoewel ik de meesten van jullie nog nooit gezien heb is er een speciaal gevoel. Een gevoel van warmte, samen delen, sympathie en saamhorigheid.
Iets moois als je bedenkt dat het ook vaak zo anders is in de wereld.
Daar ben ik trots op en dankbaar voor. Trots omdat we op deze manier met ons allen toch een boodschap uitdragen en dankbaar omdat jullie in nog geen jaar tijd zo trouw en massaal op een of andere manier zo betrokken zijn op mijn schrijf en maak-gebabbel.
Ik wil jullie heel erg hartelijk bedanken voor al het moois wat jullie me gegeven hebben het afgelopen jaar!
Alle berichtjes, complimenten, cadeautjes, sokken, ondergoed, sjaals, wanten, kaarten, uitleg, brieven en emails (van zelfs ver over de grens), het heeft me werkelijk enorm geroerd.
Ik wil jullie hele mooie, gezegende, fijne, goede, gezellige toewensen!
Mijn gedachten gaan bijzonder uit naar de mensen die alleen zijn, het moeilijk hebben, het gemis nu extra voelen, met te weinig te veel moeten doen, ziek zijn, pijn hebben of voor wie het komende jaar een bedreiging vormt.

Voor mij betekent kerstfeest feest van licht, van hoop en verwachting ook als je tegen de stroom in moet zwemmen, van stil maar wacht maar alles wordt nieuw, van verwondering en vrede in je hart, van doorlopen en niet omkijken, van loslaten en oppakken, van dankbaarheid voor het Kind dat kwam en ons liet zien wat Leven is!

Lieve blogvriendinnen, ik wens jullie hele mooie dagen toe! Geniet van al het goede en nogmaals bedankt voor alles!
Liefs!
Makkie



40 opmerkingen:

  1. Lieve Marjan,

    Ik wens jou en je gezin ook hele fijne gezegende dagen toe!

    groetjes Fenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel fijne dankbare dagen gewenst ...leven is tenslotte in elke dag iets moois ontdekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat lief,ik ben blij dat ik je heb gevonden in blogland,jij inspireert mij heel erg ,je kunt van niets ,iets maken en voor weinig geld ,echt super,jij hebt zo vreselijk veel ideeen,echt heel mooi,ik vind het ook heel fijn altijd om je posten te lezen,ik wens jou en je famillie ook een gezegende kerst toe en een heel goed en gezond 2012.


    groetjes yvonne

    ps.en volgend jaar zomer kom je wel langs he??doen we het dan dubbelop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil jou en je dierbare ook hele fijne feestdagen toewensen met voor het nieuwe jaar veel geluk, gezondheid en liefde met elkaar.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dank je wel voor je lieve bericht en al je goede wensen.

    ook voor jou en je gezin en ieder die je lief is fijne kerstadegn en een gezond en gelukkig 2012

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens jou en je gezin ook hele mooie en warme Kerstdagen....en voor in het nieuwe jaar veel licht en warmte maar bovenal een goede gezondheid toe.
    En ik wil je bedanken voor al je leuke posten ik heb er van geleerd en van genoten jij kan zoveel mensen inspireren dat is toch een hele mooie gave die je gekregen heb.

    Lieve groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie woorden Makkie! Ik wens jullie gezin hele mooie dierbare dagen toe. Een knallend uiteinde en voor 2012 veel vreugde en licht! Liefs Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals jij alles schrijft en beschrijft , is maar maar 1 . Ik ben blij dat ik je ken en al je berichten heb mogen lezen en al je mooie dingen die je hebt gemaakt van afgelopen jaar. Ik heb er veel plezier aan beleefd. En laten we in deze dagen en ook alle andere dagen inderdaad stilstaan bij anderen die dat zo nodig hebben.
    liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi om hierbij stil te staan!!
    Moet vandaag heel de tijd aan een oud gezang denken:

    `Sterk mij door uw tere handen,
    maak mij door uw kleinheid groot,
    maak mij vrij door uwe banden,
    maak mij rijk door uwe nood,
    maak mij blijde door uw lijden,
    maak mij levend door uw dood!`

    Wens jou ook heel veel goeds toe voor het nieuwe jaar. Ik geniet van je berichtjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij met de jouwen ook heel goede en fijne dagen gewenst!
    Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet altijd al je posten lees, maar als ik het doe, treft mij altijd de spontaniteit en positiviteit die je laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij ook hele fijne dagen! Dank voor jouw wens op mijn blog!

    groetjes Clarissa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor je mooie woorden en wensen. Ik wens jou en je gezin ook hele fijne en warme dagen toe en een geweldig 2012.
    Lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor al je mooie woorden.
    Ik kan mij hier volledig bij aansluiten.
    En hoop ook dit komende jaar te genieten van al het mooi's wat langskomt.
    Fijne dagen en een mooi liefdevol 2012.
    Lieve groet Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat mooi Makkie, dankjewel!
    ik wil jou ook graag hele fijne en warme kerstdagen toewensen met allen die je lief zijn!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Marjan,

    Zojuist op mijn blog bijna dezelfde wens uitgesproken, bijzonder toch...
    wens jou en je gezin ook mooie dagen toe, en ik hoop dat we volgend jaar weer van je mooie posten mogen meegenieten !
    Lieve groeten Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook vanuit Friesland, een warme en gezegende kerst gewenst voor jullie allen.
    en de kaartenhouder waar je naar vroeg op mijn blog, die komt bij de kringloop vandaan.
    lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben ook heel blij dat ik je heb gevonden je inspireert me enorm. Heel fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar toegewenst met je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kom graag even bij je langs om jou en alle die je dierbaar zijn Gezegende feestdagen te wensen en veel goeds en liefde voor 2012

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier ben ik een beetje stil van geworden, wat een mooie warme en lieve woorden.
    En zo voel ik het ook. Het bloggen is een dagelijkse bezigheid geworden en veel lieve blogvriendinnen "ontmoet" waar ik een band mee heb gekregen.
    Ik hoop dat zeker nog lang te mogen doen.
    Fijen feestdagen voor jou en je gezin en geniet vooral van het samenzijn van familie en vrienden in alle gezondheid. en dat we volgend jaar weer mogen genieten van je leuke blog

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij en je gezin ook hele fijne dagen toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Makkie-Sfeervolle kerstdagen en een liefdevol2012 toegewenst samen met je gezin. Maak er wat moois van-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijne dagen en ik hoop dat we ook nog lang van jouw gezellige blogje mogen genieten!!

    Op onze blog nog een mooi gedicht over wat kerst voor ons betekend.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Makkie,

    Wat mooi geschreven... ik wens jou ook veel kracht en moed toe, maar ook deze komende dagen de ware betekenis van het kerstfeest, de geboren Zaligmaker te mogen kennen voor eigen leven.
    Goede dagen met je gezin hoor!
    Warme groet van Crea Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Makkie,

    Ik wens jou en je gezin ook hele gezellige kerstdagen en een mooi en gezond 2012 toe! Geniet ervan!

    Veel lieve groetjes van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Makkie,
    May all the joy
    you gave away
    return to you
    on Christmas day.

    Hele fijne kerstdagen
    Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Marjan,
    dank voor je gemeende woorden, ook voor jou en gezin fijne en gezegende dagen!
    Ik ga nog even een post plaatsen, kan het niet laten nog iets uit te dragen van het Wonder van kerst ;-)
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fijne en gezellige feestdagen gewenst, samen met de mensen die je lief zijn en voor 2012 wens ik je een gezond en creatief jaar toe!

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Marjan, bedankt voor al je mooie posten, ik geniet, reageer niet altijd (tijdgebrek), maar ik lees ze wel en ik vind het heel bijzonder dat je overtuiging zo mooi terugkomt in je posten...dank daarvoor.
    Het feest van het Licht, ik schreef er deze week over en mocht het gisteren ervaren met de kerstviering..als dat voor ogen staat dan is het goed...

    Heel goede dagen toegewenst!!!
    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel fijn kerstfeest en een goed en gezond 2012. Met Gods zegen uiteraard, want zonder Hem kunen we niet. Bedankt voor al je moois afgelopen jaar! Liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dankje Makkie!
    Voor jou ook heel veel goede en lieve wensen..
    een mooi, gezellig en vredig kerstweekend toegewenst!
    liefs,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Sinds kort heb ik je prachtige, inspirerende blog ontdekt. Daarom ook van mij een warme kerstgroet. Ik wens jou en al wie je liefhebt gezegende dagen toe en een gelukkig en gezond 2012. Dank voor het kijkje dat je mij gunt in je leven, ik kom ook in het nieuwe jaar graag bij je langs.
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve Makkie, wat een mooie boodschap geef je ons mee. Ik wens jou hetzelfde. Ik geniet enorm van je site, je bent gezegend met een hoop creativiteit, en is mooi om te zien hoe jij dit als christen uitdraagt.
    Liefs, Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooi blog weer, ik ben blij dat ik je gevonden heb want ik kom hier graag lezen.
    Ik wil jou ook hele fijne feestdagen wensen!

    Lieve groet,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. bedankt lieve Makkie, ook voor je lieve berichtjes,schrijfels,foto`s enz enz..ik wens jou ook heel veel liefde en licht!

    x Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jij ook, hele fijne en liefdevolle dagen toegewenst!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dag lieve Makkie,
    Jij ook hele goede dagen toegewenst!
    XXX Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Marjan,

    Hartelijk dank voor je lieve wensen!!

    Ik hoop dat je heerlijke Kerstdagen hebt gehad!!
    Ze zijn al weer voorbij,het gaat zo snel!

    …....... /)
    ……... ( , )
    ….….|░░░|
    ……..|░░░|☆ merry _(♥)_
    …..@|░░░|¸.¤“˜¨christmas.
    .¨˜“¤|░░ഐ¤ª@“˜¨¨
    …¨˜“გª¤.¸::¸.¤ª☆“˜¨¨happy new year.
    …¤¸*¸.¤ª“˜@¨¨¨***2012****.
    *♥*.



    Liefs van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Fijne dagen en een goed uiteinde en weer een creatief 2012! lieve groet Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooie post...spreekt zoveel warmte uit, heel fijn om te lezen!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Een heel gelikkig en gezond 2012.
    Geniet van alle dingen die komen gaan.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!