Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

vrijdag 1 juli 2011

Katoo en ik en een stukje leven.


Dag allemaal!
Voor sommigen is het na vandaag lekker vakantie! Ik hoop dat jullie er heerlijk van kunnen genieten.
Marinus krijgt vandaag ook drie weken vakantie. Fijn! Ik probeer zoveel mogelijk "niks" te doen natuurlijk maar er lopen toch nog wel een paar regeldingetjes door. Begin september is er een open huis bij de EO. Omdat EVA onderdeel is van de EO hebben ze mij gevraagd een workshop te verzorgen. Helemaal leuk! Als jullie zin hebben om langs te komen, jullie zijn van harte welkom! Er is natuurlijk veel meer te doen dan die workshop van mij! Ik laat het programma wel een keer zien. Ik moet er nog wel het een en ander voor regelen en inkopen. Verderop in september doe ik mee met de moeder/dochterdag. Ik ben dan wederom verantwoordelijk voor de workshop. Daar doen in totaal 1175 mensen aan mee. Je snapt, dat is een hele organisatie. En dan in november is het vriendinnenweekend. Daar heb ik ook een aandeel in. November lijkt nog ver weg maar de voorbereidingen zijn al in volle gang. Als je wilt komen op het vriendinnenweekend moet je echt snel zijn! De aanmeldingen stromen binnen! Vanaf dinsdag gingen de lijnen open en er zijn nu al ruim 300 aanmeldingen. Geweldig!
De open dag van de EO 3 september begint voor mij met een interview van 9.00-10.00 uur. Makkie goes on radio. Het is een uur waarin het natuurlijk over creativiteit gaat maar eigenlijk gaat het veel meer over mijn leven. Das best spannend! Via mijn blog laat ik maar een klein stukje van mij zien. Een stukje wat ik heel belangrijk vind met name omdat het me door moeilijke periodes heen helpt. En dat is wat ik ook zo graag op anderen wil overbrengen. Bezig zijn met positieve dingen, met dingen waar je direct resultaat van ziet, gewoon omdat het goed voor je is, je trots kunt zijn maar zeker ook omdat het je weer de kracht en moed geeft om door te gaan. Wat voor de een "een stom kaartje knippen" is kan voor een ander bijna van levensbelang zijn, en het enige wat nog mogelijk is! Mijn leven is om het populair te zeggen lang niet altijd over rozen gegaan, nu nog niet. Gelukkig heb ik een heel optimistisch karakter gekregen (thanks to God!) en gelukkig ben ik creatief. Deze combinatie maakt dat ik altijd naar mogelijkheden zoek, ook als die er niet lijken te zijn. Ik doe dingen die onmogelijk leken en ik omarm het leven ookal is dat leven zo anders dan ik me had voorgesteld. Gisteren hadden we diploma-uitreiking van Annelot. Ze kreeg toen ook de kunstwerken terug die ze het afgelopen jaar gemaakt heeft. "Wow die meid snapt het" dacht ik.

Ze moest een werk maken over haar leven, en dit is het geworden.

(Dubel)klik op de foto's voor een beter resultaat) 

Die meid van ons!

Hopelijk vinden jullie het geen zwaar gepraat? Want dat is werkelijk mijn bedoeling niet! Eigenlijk wil ik zeggen: Kijk altijd naar wat je kunt en haal daar het beste uit! Soms moet je dan over grenzen, dat zij zo. Denk niet te snel dat je iets niet kunt, buit al je mogelijkheden uit! Tel elke dag je zegeningen!
Nou meiden, hier laat ik het maar bij ofnietdan. Jullie zullen wel denken.

Oooooo en dan nu.....tada! Mijn allereerste opdracht met Katoo (je weet wel mijn fototoestel). Ik ben er best heel erg trots op! De opdracht was om een fotocollage te maken over de vakantie. Verder moesten er nog wat vrijstaande beelden bij en ik moest een soort van fotolijstjes bedenken die ik weer op de foto moest zetten. Een hoop schuif-, knip- en plakwerk leverde het volgende resultaat op.
(Dubbel)klik op de foto's voor een beter resultaat

En hoe grappig! Mijn vader staat erop! Hij weet het zelf nog niet. Die charmante jonge kerel die met zijn voeten in de zee staat.

Ik maakte ook nog wat close ups




en wat vrijstaande beelden







Als laatste de fotolijstjes




Die door de vormgever werden uitgeknipt.
Uiteindelijk is het dit geworden.



En kijk dan wat er rechts bovenaan staat!

Beeld Marjan Laban!
Sorry hoor maar ik moet even opscheppen.

Maar nu komt er nog wat grappigs want Janneke van Creabeja zit met haar gezin achter de fotolijstjes! Moet je ook nog eens weten dat Janneke bij mij op de workshop was. Ze vertelde me dat haar foto's waren uitgekozen voor een vakantieartikel. Ik had net die dag ervoor te horen gekregen dat ik foto's moest maken voor een vakantieartikel. Bleek dat dus hetzelfde artikel te zijn! Nou ja zeg....hoe kan het he?
Na deze story (soms misschien wat warrig?) wens ik jullie een heel fijn weekend!
Ik weet niet of ik er maandag ben want ik heb een fotografiedag, ik kijk nog wel even! Misschien laat ik zondag wel weer wat uit een poeziealbum zien. Dat is eigenlijk best geschikt voor de zondag. Poezie op zondag (heb ik ook eens een blogdag bedacht).
Geniet van alle goeds!
Makkie

25 opmerkingen:

  1. Wat een mooie woorden vandaag.
    In gedachte sta ik even stil bij je verhaal.
    En ik weet dat je leven niet altijd over rozen gaat.
    En ik bewonder je om wat je doet en om wat je bent.
    Geniet van jullie vakantiedagen.
    groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je ook al een beetje beter leren kennen, die dag dat we bij je waren. En ik vind het ook bewonderingswaardig hoe je het allemaal doet. Want, inderdaad, dat gaat niet allemaal vanzelf, da´s wel duidelijk! Wat een mooi logje en een leuk idee, poezie op zondag. ´k Doe mee... ik hou wel van een beetje stuctuur in m´n blogdagen... Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie post vandaag Marjan, grappig dat je "workshopklantjes" de eersten zijn die reageren, vast niet voor niks!

    Wat een prachtige tekening van Annelot, ze is een bijzonder meisje, maar echt een kind van haar moeder in haar levensinstelling denk ik.

    Geniet van je weekend (vakantie), veel liefs van Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige tekening van Annelot en een heerlijk positief verhaal heb je geschreven. Hier wordt ik helemaal vrolijk van.
    Tel je zegeningen, dat is zeker waar en kijk naar de kleine zegening waar wij wel eens aan voorbij gaan, want die zijn er bijna elke dag.

    Heel fijn weekend.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is fijn als je creatief bent. Zelf ben ik er niet gespeend van, maar ontbreekt het me aan tijd. Ik ben wel meer melancholisch van aard, toch geniet ik juist daarom van die kleine dingen. En net als jij vind ik het bloggen een mooie uitlaatklep.
    Op zondag blijft bij ons de pc uit, maar dan lees ik het maandag wellicht nog wel.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer een mooie creatieve post heb je gemaakt en die fotocollage echt prachtig

    Fijne vakantie en succes met alle voorbereidingen ...... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk die fotolijstjes, wat schattig. Ook de tekening van je dochter is erg mooi maar hoe kan het ook anders met zo'n creatieve moeder in huis. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. die collage... top en ik heb ingezoomd en je naam staat er inderdaad! leuk een opdracht met vrije creativiteit en je dochter heeft het niet van een vreemde... fijn weekend groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niks geen zware praat, voor mij spat juist de positiviteit ervan af enne jij en Katoo hebben je best gedaan zeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige collage, helemaal mijn ding al die plaatjes van vroeger. En zo leuk om het dan terug te zien in gedrukte vorm. Echt iets om trots op te zijn.
    Mooie woorden ook over hoe creativiteit je leven beinvloedt, ook tijdens moeilijke dagen. Super!
    Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dank je wel voor je moed om wat meer te vertellen. als het kan probeer ik te luisteren die 3e september (of later via de pc).

    wat een leuk artikel met een práchtige vormgeving!! katoo werkte goed mee zeker...

    Die tekening van je dochter is ook prachtig, ergens opslaan hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Makkie,
    Wat een prachtig mooi stukje vandaag!
    Ik heb het al meer geschreven volgens mij; je bent een bijzonder mens, en ik bewonder je om je positieve levensinstelling, inspiratie en nog veel meer!
    Nu weer zo'n leuke collage, ik las het gisteren in de Eva (dacht na jouw post, wat zou ze toch bedoelen met Kato..? maar nu weet ik het weer, haha;)
    Heel mooi geworden hoor! Nog even en jij hebt geen fotograaf meer nodig bij je stukkies in de Eva, je doet het gewoon gezellig samen met Kato!
    Leuk vind ik het ook om een klein beetje te zien hoe zoiets nou tot stand komt.
    Nou, een fijne vakantie toegewenst, lekker je man thuis, gezellig! Doe het rustig aan en geniet ervan!
    Oh, en de groetjes aan die mooie knappe dochter van je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi bericht.Wat leuk al die ontwikkelingen en bezigheden van je! Vergeet je niet lekker te relaxen deze vakantie?
    Veel *nofliks*! (variatie op jou Hartelijks!) ha, ha! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Makkie,

    Wat maak jij toch prachtige dingen!!! Jouw blog is echt een warme deken!
    Je schrijft mooie lieve stukken, zeker nu ook weer!
    Dankjewel!

    Lieve groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi om te zien hoe je dochter het het heeft begrepen over het leven!! Om trots op te zijn!!

    En wat geweldig gaaf om z'on opdracht te mogen doen zeg!! Hij is heel mooi geworden!
    Dat lijkt mij nou erg leuk om ook eens te doen, z'on opdracht voor een tijdschrift! Leuk!
    Als ze nog iemand zoeken hou ik me aanbevolen!! ;)

    Fijn weekend
    Groetjes Maryska

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je een warm en motiverend blij stuk geschreven...heel fijn om te lezen!
    Mooie foto's zijn het geworden, zeg!!
    Succes met alles, het gaat je lukken!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie post is dit. Die collage,echt super.
    Mens, wat moet jij een energie hebben?! En altijd zo positief. Eerlijk gezegd moet ik vaak wat extra moeite doen om positief te blijven in tijden dat het tegen zit.
    En prachtige tekening van je dochter...heerlijk dat ze zich zo kan uiten.
    Heel veel succes met alles wat je nog voor de boeg hebt. En ik blijf genieten van je blog!
    Fijne weekend!
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een prachtig verhaal..........dank je wel en een hele mooie collage

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een verhaal maar ja weer een stapje bij de echte Makkie... dank je wel
    en opscheppen... welnee..ik zou het van de daken afschreeuwen als ik zo in een blad zou staan... je hebt helemaal gelijk hoor!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik zal het geweldig vinden zo,n freubeldagje,mijn dochters ook,die keken gelijk op je blog wat je allemaal maakt en die vinden het super dat je wilt komen,maar wij wonen niet naast de deur,hoe stel je je dat voor dan??
    en erg lief dat je het hebt aangeboden.

    fijn weekend
    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ga je volgen!
    Ik werd al enorm getrokken door je motto: een tweede leven aan producten. Voeg daar bovenstaande woorden aan toe en je bent een van mijn favorieten.

    Fijn weekend Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi om je zo wat beter te leren kennen! Lieve groet Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi geschreven zeg.. helemaal waar en niet zwaar hoor! Heerlijk om zo creatief bezig te zijn en je dochter kan er ook wat van denk ik:)

    Nog eventjes volhouden dan lekker vakantie! heerlijk genieten van elkaar.
    Zoho, gaat het vriendinnenweekend zo hard, we hebben plannen met z'n zesjes;)

    Heel fijn weekend!

    Groetjes, Sonja

    Klinkt goed he, Makkie@Home hahaha;))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Makkie,

    Geweldige blog, zeker met de 'achtergrondinformatie' in mijn hoofd ;-)!
    Wij zijn druk bezig om ons op te geven voor het vriendinnenweekend, hopelijk gaat het op tijd lukken en zien we je daar weer!
    Ik kijk uit naar je mailtje,
    Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!