Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

maandag 4 juli 2011

Piggelmee

Dag allemaal!
Kennen jullie het verhaal van Piggelmee en het tovervisje? Geweldig vond ik dat! Van de buurvrouw van mijn oma kreeg ik toen ik een jaar of 7 was dat boek. Het is een verzamelboek van Van Nelle. Je moest dan plaatjes sparen die je in het verhaalboek moest plakken. Zo kreeg je uiteindelijk een compleet geïllustreerd boek. Ergens in mijn leven ben ik het boek weer kwijtgeraakt. Nu heb ik twee nog oudere exemplaren, die van het tovervisje maar ook een van de wonderschelp. Omdat ik denk dat deze laatste wat onbekender is vind ik het leuk om jullie deze als eerste te laten zien. Ook dit is een prachtig verhaal met leuke illustraties die ook als plaatjes in het boek geplakt zijn. Niet elke foto is even scherp en 1 foto heb ik per ongeluk niet bijgesneden. Verder heb ik er maar een wordt vervolgd verhaal van gemaakt anders wordt de post wel erg lang. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en dat je net als ik de geur van vroeger weer even opsnuift.

(Dubbel)klik op de foto's om deze beter te bekijken
Wordt vervolgd

Groet,
Makkie

13 opmerkingen:

  1. Oh nostalgie!! Ik heb er ook 2 in de kast staan, ze zij zo leuk!! Hier word ik blij van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn heel mooi geillustreert, ik heb ze nooit zelf gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je er een werk aan gehad om alles op het blog te krijgen.
    Ik heb hier vroeger niets van mee gekregen.
    Ik vind het wel leuk om dit alles te zien.
    Groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ken het boek niet, maar wel het principe, je ziet het nog steeds dat verzamelen, ik denk dat het er nooit uit zal gaan! Kan me nog een boek herinneren van alleen op de wereld. Iedere week stond er een plaatje in volgens mij de televiziergids(of op iedere dag dat weet ik niet meer) van alleen op de wereld. Alles eruit geknipt en je schoot in de stress als je een exemplaar mistte! In totaal is het een ik boekwerk geworden en wat was ik trots dat het compleet was!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja dat herken ik,zal es vragen aan mijn moeder of ze die nog heeft, maar ben bang van niet.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nee ik ken het niet maar het ziet er erg leuk uit.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-) ik heb geloof ik wel alle boekjes van piggelmee :-) zoooooo geweldig leuk vind en vond ik ze, ik ga ze meteen weer eens opzoeken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Piggelmee,ik vond ze geweldig
    Helaas heb ik ze niet in mijn bezit
    Wel een boek...Pelle's nieuwe kleren,ken je die?

    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. piggelmee oh wat leuk!! het was ver weggezakt maar er begint mij weer iets te dagen, zo leuk!!

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Of wij ze thuis hadden weet ik echt niet meer, maar ik herken het wel, zoo gaaf! Ik smulde van zulke verhalen en plaatjes!
    Leuk om het weer terug te zien!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel soms zie je ze nog weleens op rommelmarkten liggen de boekjes, wij hebben ze gekregen van de ouders van m'n man en er schijnen zelfs lp's te zijn met de verhaaltjes erop. Het blijft leuk en mooi de boekjes. Jammer dat ze vandaag de dag dit soort leuke dingen niet meer uitgeven:)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooo, mooi!
    Dat is echt al heel oud, want mijn moeder vertelde altijd dat mijn oudste zus ze letterlijk kon opzeggen. (die zus is nu 64!, of ze moet al 15 zijn geweest toen, hahaha)
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat leuk dat je dat allemaal gefotografeerd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!