Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

maandag 10 oktober 2011

Herfst, herfst....wat heb je te koop?

Ken je dat liedje nog? Grappig genoeg zijn kinderliedjes op een of andere manier heel lang houdbaar. Het zou handig zijn als dat met meer dingen zo was. Maar goed, door dat liedje wat ik vroeger met twee vlechten op mijn rug altijd vol overgave zong heb ik me laten inspireren bij deze creatie. Ik heb er de oude schoolplaat voor gebruikt (leuk hoe op deze manier oud en oud weer bij elkaar komen). Je kunt de paddenstoelen natuurlijk ook op een andere manier maken want ik kan begrijpen dat niet iedereen een stel oude schoolplaten heeft liggen.
Je knipt ruim om de paddenstoelen heen en gebruikt als achterkant een ander stofje. Met een zigzagsteek naai je beide kanten op elkaar. Naai gelijk een ophanglus mee vast. Laat aan de onderkant een vulopening open, vul de figuren licht en naai daarna het geheel dicht. Knip verschillende bladeren van stukjes papier, plak hier letters op (deze komen bij het Kruidvat vandaan) en plak deze onder elkaar aan een lint. Naai of plak de linten vervolgens onder de paddenstoelen vast. Maak een vlaggenlijn van geknipte puntjes papier die je aan de bovenkant een stukje omvouwt en vervolgens aan een draad plakt. Op elk puntje kun je een blaadje plakken die je met een pons maakt.
Hang de paddenstoelen in een mooie tak of stok (ik gebruikte de stok van de schoolplaat zelf) en hang de slingers er bij.









Hebben jullie trouwens gehoord van de actie Wat doe jij uit? (klik). Ik vind het leuk om hier aan mee te doen! (ik hou mijn kleren aan hoor!) Doen jullie ook mee? En als jullie meedoen ben ik benieuwd wat jullie dan doen om de energiemeter naar beneden te krijgen.
Ik wil mijn bijdrage leveren door de was op te hangen, vanavond zoveel mogelijk lampen uit te doen en kaarsen aan (alhoewel ik me afvraag of het maken van een kaars ook niet veel energie kost), geen verwarming aan, wel de kachel hoor en vanavond gaat de computer uit. Dat laatste gaat me denk ik de meeste moeite kosten.

Nou meiden dat was het weer voor vandaag. Leuk dat jullie hier weer even kwamen koekeloeren! Voor de mensen die nieuw zijn: Hartelijk welkom!
Een hele fijne dag en tot gauw!
Groet,
Makkie

O ja, de zeepketting en kaarten op tafel gaan naar Yvonne van huistjokvol en Jorien van www.piensalledaagsedingen.blogspot.com 

18 opmerkingen:

  1. hoihoi

    het is yvonne van huistjokvol.
    heel leuk bedankt.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi is goed hoor.

    erg leuke slinger heb je weer gemaakt,super.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja herkenbaar dat liedje. Ik zou niet weten wat we uit moeten doen. Ga er over nadenken. Prachtige slinger heb je er van gemaakt. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, ten eerste ziet het er weer prachtig uit de herfst slinger. Wat een creatief persoon ben jij toch, geweldig!!!

    11-11 is ieder jaar de start van een nieuw carnavals jaar. 11 Is namelijk het getal van de gekken, vandaar... In principe verkleed men zich hier in Den Bosch niet, want ben carnaval is iedereen gelijk, dus gaat men in boerenkiel en Oeteldonkse sjaal. Wij vieren hier heel anders carnaval dan in de rest van het zuiden, met een eigen verhaal.... Ik vind gewoon de traditie en de geschiedenis die ervan uitgaat geweldig!!!
    Ook onze kinderen gaan trouwens gewoon in een boerenkiel, alleen op school gaan ze verkleed. Het huis wordt versiert, de Oeteldonkse vlag gaat uit en de hele stad kleurt rood-wit-geel.

    Maar goed, omdat het dit jaar 11-11-'11 is is het een extra groot feest die dag, vandaar.

    Hopelijk was het niet te onsamenhangend...

    Lieve groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey,

    Ik kom af en toe eens bij je snuffelen op je blogspot. Nu zal ik ook es een reactie achterlaten: Leuke slinger! Ga ik maken met de kids van groep 4 en 5. Zullen ze vast erg leuk vinden en het lijkt me niet al te moeilijk toch? ja, oke, dat naaien gaat niet lukken maar daar verzin ik wel iets anders voor...........
    bedankt voor het idee,

    christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuke creatie is het geworden zeg, mooi hoor!

    Enne de verwarming houd ik maar aan vanavond, heb geen kachel en mijn haar heb ik vandaag laten knippen, alles eraf en ik heb me toch een koud nekkie hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh dat heb je weer heel mooi in elkaar geflanst heel apart ..... gezellig he
    de herfst ik ben er gek op .......

    Groetssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach...wat heb je dit weer heerlijk creatief bedacht en uitgevoerd. Heerlijk hoe jij altijd bezig bent, mooi om te zien.

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Makkie,

    Wat is je slinger of misschien zelfs ook wel mobiel (?) mooi geworden! Waar haal jij toch iedere keer weer de goede ideeën vandaan?!!

    Een gezellige nieuwe week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig idee en nee niet alle schoolplaten mag ik gebruiken, ik heb er vandaag nog om gevraagd...jammer hoor, maar we doen nu andere paddenstoelen.
    Je slinger is echt geweldig.
    Hier is de verwarming uit de was hangt binnen en zit niet in de droger, we dragen allemaal een dikke trui...

    Geniet van je avond,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja hoor dat liedje zingen we nog elk jaar in onze kleutergroep en ze vinden het nog steeds super!
    Wat een leuk idee weer die paddenstoelen met leuke letters en slinger eraan!
    Hier is de verwarming ook uit, de was hangt over de stoelen ouderwets zootje dus en we hebben een lekker fleece vest aan als het nodig is.
    Vandaag was het trouwens niet koud.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohoh,gaan 'n goede voornemens om niet te computeren vanavond in het kader van Wat doe jij uit..
    Ik heb de was wel buiten gedroogd 2 draaien beddengoed ;-))maar ook nog 2 draaien in de droger gedaan!
    Eh, ja ik was de wasvrouw vandaag!

    En wbt. die heerlijke taart, hij zit nog in de vriezer en die haal ik op mijn warming house party voor jou te voorscijn, ok??
    Ik laat het je echt weten!

    Lieve groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als het goed is lees je dit pas morgen want je hebt je computer uit staan.
    Ik heb hem wel aan staan, maar heb vandaag goed gelet op alle overbodige dingen die aanstonden etc. Je idee met de platen is heel erg leuk. Ik herinner me dat ik het liedje oever de herfst altijd zong voor mijn broertje.
    ben je alweer een beetje uitgerust ? groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie slingers zijn dat geworden! En dat liedje herinner ik me ook! Ik word er meteen vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n herfstslinger ik echt leuk, dank je wel voor het gave idee.

    Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!