Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

dinsdag 16 augustus 2011

Alles aan de kant kantideetjes

Voor de nieuwste EVA maakte ik ideetjes met kant. Het meeste kant wat ik gebruikte knipte ik van oude vitrages. De vitrage kocht ik bij de kringloop.

 (klik op de foto's om deze te vergroten)

Als eerste een scrap in een bakblik. Het hangt heel sfeervol in de keuken. Ook leuk als origineel cadeau voor iemand die dol is op koken en bakken.


Ik knipte een kanten bloem uit vitrage, ik gebruikte oud kant, knoopjes en andere materialen. Natuurlijk ook een oude foto. 


Van een oude schilderijlijst en een met vitrage beplakte achterwand maakte ik dit memobord. Heel makkelijk voor al je kaartjes en memo's.


Mijn favoriet is deze. Een slinger van drijfhout en schelpen die je beplakt met kant. Het is een bijzonder sfeervolle combinatie, teer kant en robuust drijfhout.


Elk drijfhoutje en elke schelp beplak je met strookjes en stukjes kant. 


Je kunt er ook tape in de vorm van kant opplakken


en op de schelpen plak je een enkele bloem die je uit het kant knipt


Kijk eens hoe prachtig!



Je sluit af met wat schelpen, visjes en houtjes aan een bosje.


Ook heel leuk om te maken, pompons. Je maakt ze van stroken licht gemaasde vitrage. Ik heb voor de kleur wit gekozen maar je kunt het natuurlijk net zo bont maken als je wilt


Hier zie je hoe het moet. Ik heb even een rode draad gebruikt om duidelijk te laten zien hoe het moet
In het eggie is het mooier om een zelfde kleur te kiezen


De strook moet minimaal 2 m lang zijn om een mooie volle bol te krijgen. Dit kan ook met losse stukken die je achter elkaar oprijgt. Heb je de hele strook doorgeregen dan rimpel je het stevig aan. Knoop de uiteinden van de draden strak aan elkaar.


En zie aan!


En hier nog even een collage


En dit is het artikel. Als je op de foto klikt wordt het groter en dus leesbaar.
Dan wil ik gelijk nog eens kringloop De Opslag (klik) bedanken. Ik kan daar altijd ladingen stylingmateriaal lenen.
Als je eens in de buurt bent van Doetinchem, doe dan jezelf een lol en ga er eens langs. Ze zitten op de Melkweg 8 in Doetinchem. Je vindt er altijd wel iets leuks, zeker omdat ze heel veel echte brocante hebben.

Een hele fijne dag!
Groet,
Makkie

23 opmerkingen:

  1. wat een leuk ideetjes , ik ben zelf gek op kant en ik ga zeker eens experimenteren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieve Makkie.
    Wat lief van jou dat je aan mij hebt gedacht:)
    dit is echt zo toevallig ik heb laatst heel veel mooie stokjes en takken samen met de kids gezocht.met het idee om daar zo een slinger van te gaan maken en nog andere dingen.
    maar deze met het kant o geweldig en dat blik ik ben helemaal in mijn sas van je post.
    Ik ga zeker weten er mee aan de gang met me meisje.
    ze is nog maar 11 maar ze is dol op kant en brocante spulletjes.
    en Adele ja daar word ik ook altijd vrolijk van .
    ik wens je een hele mooie dag toe.
    heel veel liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zeg! Vooral die slinger....dat ga ik ook eens proberen!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Hebben nog drie weken tijd hier:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke ideeën heb je weer voor ons.


    groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer een geweldige ideeën zeg.....en wat leuk zo'n reportage...mag je terecht heel erg trots op zijn.....
    Super!
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je weer leuke ideeen! Onuitputtelijk volgens mij dat hoofd van jou :-)
    Ik zag dat je op de opendag van de EO ook een workshop geeft. Wij gaan daar heen dus dan zie ik je dan nog wel even. Gezellig!
    Goede week!
    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke ideeën zeg! Wat kun je zo mooie dingen maken van kant.

    http://www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super zeg! Ik zag het ook al bij stipje!!
    Prachtig gedaan ooh en inderdaad je drijfhout is echt mooi zo!!
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een geweldige reportage weer........heel heel erg mooi........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit vind ik weer ECHT GAAF!! Waarom heb ik van 't voorjaar van de zolder zoveel weggegooid??
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuk gedaan Makkie, hoe kom je toch steeds op de ideeën?
    Gaaf hoor!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh heerlijk al die dingen met kant, leuk om te zien! Maar weet je wat het probleem is, heb best wel wat kant in huis, maar vind het zo zonde om er de schaar in te zetten en gewoon alleen al leuk om te zien, maar ja die creaties zijn ook leuk en tja dan moet ik er toch een schaar in gaan zetten, oh wat een miep hé hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb jij toch altijd geweldige ideeën!
    Ik zit met smart op de nieuwe Eva te wachten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt weer Superleuke ideeën!!!
    Dank je wel
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gaaf zeg, vooral dat bakblik vind ik zooooo origineel... een heel leuk cadeautje!

    Groetjes, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige ideeën. Ik vind je pompons geweldig en de combinatie met drijfhout is ook al zo leuk. Nu nog wat kant gaan zoeken ;-)
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ziet het er gezellig uit zeg........... gelijk weer een paar ideetjes mooi hoor......... ik vind vooral je memoboord erg leuk maar zker de rest ook.

    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Makkie! Wat een ontzettend leuke ideeën! Vooral die combinatie met de schelpen e.d. vind ik erg leuk! We hebben hier nog schelpen&steentjes liggen van onze vakantie..:))
    En wat leuk dat je voor de "Eva" werkt! Ik ken het blad niet heel goed maar vorige jaar ben ik met een vrouwen-weekend mee geweest van "Sestra" en de vrouw die "Sestra" heeft opgezet, was de vorige redacteur (of zoiets, sorry voor mijn woordgebruik maar ik kan even niets anders bedenken) van de "Eva"!
    Afijn bedankt weer voor je gezellige blog!!
    Groetjes van Hermpie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoi! ik zag vandaag in de eva jouw mooie ideeen en zie ze nu ook op je blog. jouw favoriet is ook de mijne: dat drijfhout met kant is een geweldige combinatie. ik zou het ook nog combineren met tule, een strik onderaan ofzo.
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi,Naar aan leiding van dit blog zijn wij dus inderdaad naar de opslag geweest. Echt leuk om daar rond te kijken. Heelveel leuks gezien, maar alleen een krat meegenomen voor mijn dochter die er een brievenbus van wil knutselen.Het was echt een bezoekje waard.dank je wel voor het idee.groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!