Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

zaterdag 6 augustus 2011

Herfstvondsten!

Door het plukken van een heerlijk maaltje bramen


kwam ik er achter dat er al hazelnoten gevallen zijn


O hellupie!


 Ze zijn prachtig hoor, daar niet van


maar eerlijk gezegd wil ik rond deze tijd van het jaar liever bossen kamille plukken


of madeliefjesslingers rijgen


Noten namelijk vind ik bij de herfst horen


Zeker als ook nog eens de paddenstoelen als paddenstoelen uit de grond schieten
Van een toevallige val van maar een paar noten is geen sprake


Ik had een emmer vol kunnen rapen...helaas.
De eekhoorns zijn vast blij met mij!


Gelukkig smaakt de bramenmoes heerlijk zomers!
Groet,
Makkie

12 opmerkingen:

  1. JA die paddenstoelen...zag ik ook al...een hele boel. HERFST!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overal paddestoelen inderdaad. Het is goed in de war met ons klimaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij hebben we de zomer gewoon overgeslagen dit jaar.
    We moeten genieten van elk uur dat het zonnetje wel voor ons schijnt.
    Mooie zondag. groet petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is inderdaad echt ongelooflijk hoe snel de herfst zich in de natuur al aandient! Bij ons in de straat vallen de bladeren al van de bomen en je ziet door het vochtige weer al overal paddenstoelen. IK heb toch dat we nog een paar mooie dagen gaan krijgen. je hebt in ieder geval al mooie plaatjes gemaakt! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeks nu al?????
    zag laatst dat er ook al mega kastanjes aan de bomen prijken!! Help.. waar is de zomer?
    Gelukkig hebben we wel mogen genieten van een prachtig voorjaar :)
    Dus hups geen geklaag en gaan met die banaan of hazelnoot ;)

    Groetjes

    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja hazelnoten die horen zeker bij de herfst maar ja de natuur is een maand op voor geloof ik ... bramenmoes ? bramen pureren beetje suiker erdoor ? Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier is vandaag de eerste appelmoes gemaakt.... mijn appels zijn normaal laat! Inderdaad, ´t lijkt wel herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Makkie,
    Bij ons in de tuin ligt het ook al vol met hazelnoten, wel erg vroeg he. maar ja, het herfstweer komt er ook alweer aan, pff....Maar toch word ik erg blij van je prachtige foto's!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja hier schieten de paddestoelen ook uit de grond.. ik wil daar ook nog niet aan hoor!!
    ohh wat ziet je toetje er heerlijk uit:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wij eten hier ookiedere dag bramenmoes.. maar hazelnoten heb ik nog niet gezien. Wel eikels en kastanjes.. nog niet helemaal rijp, dat dan nog niet ;)
    Inderdaad, het is extra genieten als het zonnetje schijnt. Het zal vast een heeele mooie nazomer worden denk je niet?
    (ik bedoel..we hebben toch nog gewoon iets van zon-uren tegoed, of niet dan?)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil ook nog helemaal niet aan de herfst denken, hoe mooi ik de herfstkleuren ook vind. Laat nog maar een portie zomer komen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ondanks dat het nu wel heel erg vroeg is vind ik de herfs altijd wel een heeeerlijk jaargetijde, lekker in het bos banjeren de kids voor je uitrennend met allerlei vondsten. Ik verheug me er al weer op :-)
    In onze tuin hebben we ook een braam en er zitten er weer zoveel aan, in m'n vriezer staat al weer een volle bak voor jam mmmm. Jouw bramenmoes ziet er anders ook heerlijk uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!