Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

vrijdag 11 november 2011

bijzondere potpouri

Dag allemaal!
Wat een hartverwarmende reacties heb ik gekregen op mijn verjaardagsblog! Ik was er een beetje stil van moet ik zeggen. De mooie wensen, lieve mails, leuke kaarten, geweldig! Ik wil jullie er heel hartelijk voor bedanken!
Kijk deze persoonlijke anschitkaart kreeg ik vanPetra van Pleuntjes blog  (gauw even kijken klik)


Hoe leuk is dat? Hij ziet er uit alsof je hem zo uit de winkel hebt gekocht. Dank je wel lief mens!

Ik heb echt een fijne dag gehad.

En nu weer back to normal.
Het klinkt afgezaagd maar ik ben weer met van alles en nog wat bezig. Mijn poetsdoekenstempelaffaire (hoe cool is dat woord) is nog steeds in ontwikkeling maar daar kom ik later nog op terug. Verder zitten er steeds patroontjes in mijn hoofd van knuffeldieren/poppen dus daar zal ik binnenkort ook wel mee aan de gang gaan.
Ik wil me heel graag wat meer gaan richten op fotografie, dus het ene na het andere fotoidee fladdert door mijn hoofd, ondertussen ben ik me suf aan het haken aan kerstballen omdat ik die ga verkopen tijdens de kerstmarkt van onze kerk, ben pakketten aan het inpakken voor het vriendinnenweekend van  over 8 dagen (oooo wat heb ik daar een zin in een weekend lang feest met 800 vrouwen!) en de fotoshoot zit er ook al weer aan te komen.

Als knutselidee een bijzondere potpouri.


Een mooie pot met een melange van kerstballen,kaneelstokken, dennengroen en rode bessen vastgelegd in heldere gelatine. Beslist niet moeilijk om te maken! Zo maak je het: volg voor het maken van de gelatine de aanwijzingen op de verpakking. Gebruik echter een kwart meer gelatine dan aangegeven. Laat de gelatine afkoelen zodat het lauwwarm is. Vul de pot met een klein laagje gelatine. Doe hierop een kerstbal, een aantal bessen en andere ingrediënten en zet het geheel in de koelkast. Goed af laten koelen. Doe nu weer een laagje gelatine in de pot met weer een aantal ingrediënten. Laat ook dit afkoelen. Herhaal deze handeling totdat de pot helemaal vol is. Draai de deksel op de pot en sier dit op met een doekje en een strik. Zet de pot niet op een warme plaats!
Wens ik jullie nog een heel fijn weekend!
Groet,
Makkie

16 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart, heel erg lief zeg, je ziet dat ie met zorg en liefde is gemaakt!
    Fijn dat je een mooie dag hebt gehad !
    je hebt vast een prachtig scrabble woord erbij verzonnen met je poetsdoekenstempelaffaire :-)
    wens je een gezellig weekend toe, en succes met de laatste voorbereidingen !
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi kaart zeg en nog gefeliciteerd, en fijn dat je zo,n mooie dag hebt gehad,veel plezier met die 800 vrouwen (hihi)fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Makkie,

    Heb ik zomaar je verjaardagspost gemist.....Alsnog van harte gefeliciteerd! Veel succes met het haken van de kerstballen.

    Lieve groetjes & een fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je een fijne, gezellige dag hebt gehad met veel geluksmomenten. Gefeliciteerd alsnog.
    Ook ik rol van het ene idee in het andere er is echter een probleem; de dagen zijn te kort! Succes met alles. Leuke potpourri!

    Groetjes Kiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees het alweer... jij bruist weer van de energie!! Succes met het weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grappig idee met die gelatine. Ik zit al te denken of ik een mooie pot heb, maar dat zal vast lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kaart heeft Petra gemaakt, lijkt inderdaad net uit de winkel te komen. En leuk dat je alweer bruist van de nieuwe ideeën, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Makkie alsnog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag ik wens je nog veel mooie jaartjes in gezondheid.
    Je kaart is schitterend ben er helemaal weg van wat mooi!!!!

    Fijn weekend..
    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Makkie,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een schitterende kaart heb je gehad!
    Onze dochter was gisteren ook jarig...het was feest in huize Piere ;-) zij is 15 geworden, en toen ze gisteren met haar vriendinnen op de bank zaten te kletsen (over jongens natuurlijk) Werd ik gewoon een beetje emotioneel...wat gaat het toch snel allemaal, maar het is toch ook wel weer een gezellige leeftijd.
    Ik wens je een heel fijn weekend
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige kaart leuk hoor! En die potpourie lijkt me een hoop gededdel, maar het ziet er wel superleuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook mijn felicitaties! Ik kwam laatst viavia op je weblog en deze week je melkpakkenidee gebruikt voor 'n meidenfeestje. (8 meiden van 8) Wat n succes!! Bij deze mijn dank hiervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben een beetje achter met blogjes lezen... nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en succes met alle leuke dingen die je weer voor de boeg hebt!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Graag gedaan, met liefde. succes met alle leuke en drukke dingen. xxx Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog van Harte.
    Mooie kaart.
    Je pot pouri is een leuk idee.
    Groetjes en een fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel plezier met alle leuke dingen!
    En die pottpouri pot is erg leuk om eens te maken.
    Fijn weekend!
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk sfeertje heeft je blog, kan hier erg van genieten van al het moois dat je maakt en laat zien! Je hebt er dan ook weer een nieuwe volgster bij! Mocht je zin hebben om bij mij te komen kijken, dan ben je uiteraard van harte welkom op: irascreacorner.blogspot.com
    Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!