Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

maandag 28 november 2011

Meer sfeer

Dag allemaal!
Hebben jullie een fijn weekend gehad? Hier was het vooral rustig. Ik heb heel veel geslapen en ondertussen keek ik wat documentaires op Hollanddoc. Een geweldige site waar je de meest boeiende documentaires kunt vinden, een echte aanrader. Morgen hoop ik weer wat meer bij mijn positieven te komen. Het is best raar om gewoon helemaal niets te doen. Meestal zie ik nog wel iets in papier, al zijn het maar kleine bloemetjes of zo maar nu heb ik gewoon al een aantal dagen niks gemaakt. Om jullie toch nog wat te inspireren laat ik wat foto's van vorig jaar en het jaar daarvoor zien. Ik heb geen idee of ik ze al eens eerder heb laten zien.


Potje versierd met loodrandje, lint en bloemen


Heel decoratief om je kaarsen in een blik te bewaren waar je een randje mooi papier omheen plakt


 Hol sommige appels uit en doe er een waxinelichtje in. Leuk!


Maak harten van oud linnengoed. Grappig dit is hetzelfde kastje als van de vorige post maar dan zwart geverfd.

Vouw puntzakken van oud papier. Je kunt er een randje stof inplakken wat je dicht kunt knopen. Tempex ballen beplak je met mooi papier.


Maak een krans van allemaal oude lappen en materialen, prachtig! In de borduurring zit een oud handschrift waar ik een tekst op geprint heb.



En tot slot deze tempexballen omwikkeld met stroken oud laken. Daarna kun je er nog kant omheen doen eventueel.

Fijne dag!
Groet,
Makkie

23 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sfeerfoto's heel mooi ... ik lig momenteel ook ... op de bank met een kleedje over me heen pot thee naast me ben niet lekker rare buik vaag hoofd .... groetsssss
    Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig sfeertje heb je hiermee weer gecreeerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk sfeertje stralen je foto's weer uit!
    Rust nog lekker even uit, dan kan je hopelijk morgen weer wat aan rommelen.

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief van je op bed liggen en dan deze mooie spulletjes laten zien.
    Leuk zijn ze ik heb er weer wat van opgestoken....hopelijk morgen even je bed uit???

    Sterkte nog hoor..
    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke foto's Makkie, geeft weer inspiratie.
    knap maar rustig weer op, neem gewoon even de tijd die je lichaam nodig heeft.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg veel inspiratie doe ik altijd bij jou op, heel veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je doet dat goed zeg Makkie, het is toch een kunst om ook met deze beperking om te kunnen gaan. En dan geef je ons ook nog eens zo een inspiratievolle post, geweldig mooi!
    Zorg goed voor jezelf,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie sfeervolle post,meis,rustig aan,meis,gun jezelf de tijd om op te knappen,...lieve gr van ons,x.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joehoe! Ik kom even hoi zeggen hier. Gezellig en wat een leuke ideeen allemaal :-)
    Take care!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niks doen is ook goed voor je lijf.
    De inspiratie komt wel weer als je weer fit genoeg bent.
    x. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed van jou, gewoon even niets doen, kom je goed tot rust (ik zelf vind dat heel moeilijk en volgens mij jij ook)
    hoop dat je weer lekker bijgekomen bent na een rustig weekendje
    intussen genieten wij van een paar mooie sfeervolle plaatjes en ideetjes
    Lieve groet Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Marjan,
    Ik heb een link op mijn blog van je gezet, omdat ik je de award heb doorgegeven......
    Veel plezier met bloggen
    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke ideetjes weer, vind het altijd zo leuk om je berichtjes te lezen. Reageer wel niet altijd, maar lees ze wel altijd.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Rustig opknappen!! Ondertussen geniet ik van je mooie plaatjes! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lekker uitrusten.
    Hele mooie foto's.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier nog even wat uitleg over de envelop Makkie....
    Ik ben lid van de scrapsite en daar doen wij soms van dit soort projectjes......heel leuk om te doen dit was niet echt een makkelijke opdracht
    Je kan natuurlijk met wat vriendinnen zoiets op touw zetten de uitleg staat op mijn blog maar dat had je vast al gezien..
    Hoe gaattie vandaag???

    Lieve groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Via Sonja kwam ik hier terecht. Wat heb je toch leuke ideeën! Ga vlug alles eens verkennen.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé makkie,

    Ik kreeg net de Ariadne Brocante binnen en jouw blog wordt er in genoemd bij een rijtje favoriete blogs!~(En met recht natuurlijk) Wie weet, krijg je nu nog veel meer bezoekers...

    Gaat het vandaag weer een beetje?

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet er dat weer super gezellig uit! Zo leuk die appeltjes met een theelichtje erin!
    Gaat het weer een beetje met je?
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gezellig blog Makkie:), heb al een hoop bekeken, ik denk dat ik ook wat ga experimenteren met tempexballen, als je dat niet erg vind.

    Dank je wel voor het delen met deze prachtige en leuke dingen,

    groetjes, Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tjonge, wat ziet het er allemaal weer mooi uit Marjan! Echt heel gezellig, vanuit Zeewolde een lieve groet van mij, je bent een prachtmens!! Liefs je thailand-reisgenootje Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!