Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

vrijdag 25 november 2011

Sfeervolle plaatjes

Dag allemaal!
Hoe gaat het bij jullie? 
Hier gaat het best goed. Ik lig braaf in bed en slaap veel. Een heleboel mensen denken dat ik nu ongeveer gek word maar dat is echt niet waar. Dat plat liggen hoort bij mijn leven dus ik ben het gewend. Ik heb een behoorlijke beschadiging in mijn rug waardoor artsen ons het advies hebben gegeven om een ruimte beneden klaar te maken. Ik zou binnen afzienbare tijd helemaal op bed komen liggen. Wij hebben toen ons huis verbouwd en een aparte ruimte voor mij gemaakt beneden met bed en al. In de tussentijd dacht ik om mooi de tijd die ik nog uit bed had, uit te buiten. Jullie weten inmiddels vast wel dat ik dat ook doe. Ik zoek altijd mijn grenzen op, tot die tijd doe ik alles wat me lukt. Dan stort ik even in (daar hou ik ook altijd rekening mee) om vervolgens de draad weer op te pakken. Zo doe ik dat nu al 4 jaar en van hele dagen op bed liggen is geen sprake. Ik ben enorm blij met alles wat ik doe en wat me lukt en ik ben dus ook niet te betreuren als het even niet lukt. Hoe lang ik dit vol ga houden vragen mensen me wel eens. Ik draai het altijd om. Ik vraag dan altijd: je bedoelt, hoe lang ga ik hier nog van genieten? Nou, ik hoop nog heel lang, maar omdat ik niet in de toekomst kan kijken ga ik me daar ook maar niet druk om maken. Ik stop mijn energie liever in nu. En als ik dan zo'n vriendinnenweekend meemaak bijvoorbeeld, zou ik de hele tijd wel om me heen willen roepen: Zie mij nou! Eigenlijk hoor ik op bed te liggen, maar mooi dat ik hier ben! 
De rust doet mijn lijf goed! De eerste dagen ben ik zo duf als een konijn. Ik slik dan altijd hele zware pillen waar ik steeds van in slaap val of de meest geweldige ideeën van krijg die, als ik ze later nog eens nuchter bekijk, echt werkelijk nergens op slaan. Ik zie er ook niet uit nu. De kinderen vinden me altijd schattig dus dat scheelt. Meestal na een dag of 4 kom ik weer een beetje bij de mensen. (vanmorgen dacht ik: ik neem mooi die pil wat later in dan kan ik nog even een berichtje schrijven). Ik ga nu dan ook afsluiten.
Ik hoop werkelijk niet dat ik jullie vermoei met mijn verhaal. Ik wil er echt alleen mee zeggen: Je kunt vaak meer dan je denkt! 
Ik heb even een paar mooie foto's opgezocht van vorig jaar kerst.



Hier heb ik waxinelichtjes in hoesjes gezet die om ouderwetse kroonluchters heen zitten. Los te koop bij de kringloop voor 0,10 cent




Oude kindersokjes bij wijze van kerstsokjes in mijn kerstkast (die nu zwart is).

Geniet van jullie weekend!
Tot gauw,
Makkie

43 opmerkingen:

  1. wat een heerlijk positief mens ben je toch en wat heerlijk dat je zo alles uit het leven haalt!
    En je stukje klinkt redelijk helder hoor, dus de impact van de pillen valt nu mee hihi.
    Doe lekker rustig aan en ben blij als je weer online kunt komen! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Makkie,

    Goed hoor dat je zo positief in het leven staat. Dat straal je vind ik ook helemaal uit! Ik mocht in mei een dagje op workshop bij je komen en ik kan me herinneren dat je het ook heel mooi hebt opgelost die ruimte beneden waar je bed staat. Heel gezellig ziet dat er uit. Met mooie spulletjes om je heen, ´k kan me voorstellen dat alleen dat al inspiratie oplevert. Mooie plaatjes laat je trouwens weer zien. Een topidee die hoesjes van kroonluchters om de waxinelichtjes heen. Toch maar weer eens naar de opslag.... Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig als je positief in het leven staat, echt super van je.
    heel veel sterkte verder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar een wil is, is een weg;-) Maar pas ondertussen wel goed op jezelf? Ik bewonder je om je doorzettingsvermogen en je positieve gedachten, dat zal je kracht zijn. Ik vind het wel heel erg, dat je dit vooruitzicht hebt, het lijkt me best angstaanjagend...maar daar wil jij natuurlijk nog niet aan denken;-) Ik geniet daarom gewoon van je gezellige post...terwijl jij ligt te rusten.

    Ik hoop dat er in de toekomst " misschien met een operatie" iets aan te doen is. Je bent zo levenslustig!

    Sterkte meid!

    Fijn weekend,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Makkie, vertrouw jij maar lekker op jezelf ...toen ik iets meer dan een jaar geleden een vrij zware ingreep kreeg aan mijn rug en ik een maand plat moest liggen met enkel 6x een kwartiertje uit bedm dacht iedereen dat ik als creatieve duizendpoot gek zou worden, niets was minder waar want ik zocht een heleboel nieuwe dingen die ik vanuit mijn positie kon doen en zo had ik heel veel afwisseling ...ondertussen zijn er nieuwe dingen opgedoken waardoor blijkt dat ik altijd zal moeten leven met pijn en een aantal beperkingen, maar ik werk ondertussen weer voltijds omdat ik de enige kostwinner ben ...hoe lang ? dat weet niemand maar elke dag is er ééntje en als ik terug het bed in moet dan heb ik voor die tijd ook alweer een hele boel nieuwe plannen... maak dus van elk momenet iets wat bij de situatie past en goed aanvoelt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Go whit the flow .... dat werkt beter als tegen de stroom in zwemmen .... dus neem je rust en wie weet kom je weer tot een paar schitterende Makkie ideeen ...... groetssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het mooi hoe je er mee om gaat zeg! En ik zie de enorme creativiteit die je in je hebt op je blog. Ik zou me kunnen voorstellen dat die momenten op bed, rust geven waarin de creativiteit zich kan ontwikkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je altijd positief, maar pas goed op jezelf. Mooi die dingetjes van die kroonluchter en dan die kousen die breidde ik altijd voor onze zoon, helaas heb ik ze niet meer anders ging ik ze ophangen en de hele dag aan je denken. Heel veel rust en sterkte toegewenst en een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je verveelt ons zeker niet met je verhaal....ook ik heb een lichaam wat meestal niet meewerkt en veel rust nodig heeft, jou verhaal heeft een stuk herkenbaarheid (ook al is de kwaal heel anders) en geeft positieve kracht. Niet bij de pakken neer gaan zitten en kijken naar wat je nog wel kan. Genieten van de kleine dingen.
    Ik wens je veel sterkte en Gods kracht, en nog vele geniet momenten!
    Groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een krachtig verhaal Makkie.... daar verbaas ik me altijd weer over bij jou.
    Maar ik denk zo dat je de kracht, moed en lust krijgt God.. als we dat gevoelen en ervaren kunnen we veel ... Ik wens je het allerbeste toe maar bovenal de zegen van Boven voor jou en je gezin.
    Een lieve warme groet, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een waardevol verhaal, dank voor het delen en geniet van je rust......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hey marjan,

    rust lekker uit!
    We weten dat God je kracht geeft, mooi om te lezen hoe Hij bij jou werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op bed liggen en dan ook nog van die sfeervolle plaatjes aan ons laten zien getuigd toch dat je een sterke vrouw bent...
    Ik heb bewondering voor je....en hoop dat je niet al te lang op bed moet vertoeven.

    Ik wens je veel beterschap..

    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pfoeh, heb zoveel bewondering voor jou! Lijkt me absoluut niet gemakkelijk om met die beperking te leven, maar je hebt een goede weg gevonden om ermee om te gaan en gelukkig kun je inderdaad volop genieten van de dingen die je wel kunt!
    Je kerstfoto's zijn mooi!!
    Fijn weekend, hopelijk weer op d ebeen! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Makkie, wat ben je een lekker positief mens! Daar kan menigeen nog wat van leren.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Makkie, ook ik vind je verhaal helemaal niet vermoeiend, integendeel, het geeft me kracht!
    De kracht om maar weer eens mee te maken dat het ook op deze manier kan, dat ziek zijn niet automatisch betekent dat je jezelf zielig moet vinden en in een hoekje moet gaan zitten.
    Ook ik zit in een soortgelijke situatie en ben dankbaar voor elke dag en elk moment dat ik beleef! Je moet voor jezelf een manier vinden om er mee om te gaan en dat heb jij helemaal voor elkaar,
    ik bewonder je hier enorm voor!
    Hele lieve groet,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk dat je zo in het leven staat! En dat heb je toch enkel aan Hem te danken, Looft God elk moet Hem eren!
    Ik wens jou en je gezin ook een fijn weekend.

    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé, sterke vrouw!
    Wat een ontzettend open stukkie..dank voor het delen!
    Ik heb bewondering voor je, maar ik weet Waar je kracht vandaan haalt..
    Sterkte ook voor de mensen om je heen, ook dat is niet altijd even makkelijk!
    Mooie foto's. wat jij allemaal bij die kring vandaan sleept...hebben ze bij ons niet hoor!
    lieve groet, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi verhaal. Ik kan me niet voorstellen dat je iemand hiermee verveelt. Integendeel, je inspireert. Het heeft mij ook goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hee lieve Makkie, prachtig en positief om te lezen hoe je omgaat met jouw situatie !
    Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar je weet dat je nooit alleen bent, en dat je elke dag weer nieuwe Kracht krijgt om door te gaan.
    Ik hoop dat je weer vlot op de been bent, maar rust eerst maar goed uit.
    Hoop dat je een mooi weekend mag hebben
    lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. vergeet ik te zeggen, dat ik de plaatjes erg gezellig vind, lekker landelijk en sfeervol... Mooi!!!
    doegie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dikke kus van ons,we hebben bewondering voor je,....prachtige foto`s,hoor,heerlijk sfeertje,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi positief verhaal en dan ook nog zulke mooie
    plaatjes opzoeken!
    Zulke verhalen zijn natuurlijk nooit vermoeiend.

    Groetjes Ymie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je staat positief in het leven en dat maakt dat je in betere tijden nog veel kan. Ik hoop dat je nu goed uitrust en weer oplaadt. Heel veel sterkte!

    Groetjes, Jolanda (Rozet)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. gezellige plaatjes laat je zien en fijn dat je zo positief bent ingesteld.je glas is dus halvol en niet half leeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijk positief stukje heb je geschreven. Ik ben er een beetje stil van. Ik neem me voor om ook beter mijn best te doen om, zoals Hermie het al mooi verwoordde, het glas half vol te zien en niet half leeg. Wat een heerlijke instelling!

    Hopelijk ben je snel weer op de been...

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nou Marjan, rust maar lekker even uit, je hebt het verdiend!

    Ik vind het ontzettend moedig van je, maar ja, je kunt wel bij de pakken neer gaan zitten, maar daar schiet je ook niets op. Je rust pakken, wanneer je er aan toe bent, en verder (nét iets meer) doen wat je kunt. Super!

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een sfeervol, rustig en noflik weekend gewenst!
    Ik heb bewondering voor hoe je in het leven staat. Overal mogelijkheden zien (i.p.v. onmogelijkheden) is dé kunst!!
    X Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nou Makkie... ik zou zeggen "hou je haaks" oftewel... rustig aan...
    Valt niet mee. blij dat je er zo positief mee omgaat.
    Heel veel sterkte en fantastisch dat het lukt om nog zoveel dingen te presteren in "betere" tijden.. groeten Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat heb je mooi verwoord! Rust goed uit en ga heerlijk verder met het genieten van de fijne dingen die jij in vele dingen ziet!! "There is beauty in everything just not everybody sees it!"
    Bedankt voor je positiviteit!
    Fijn weekend!
    Liefs Koolmade

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat zou blogland zijn zonder " onze " Makkie ?
    Laat je lichaam lekker tot rust komen.
    dikke zoen, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  32. je positiviteit houdt je vast zolang op de been! en nu is het even tijd om alles tot rust te laten komen.. mooi dat je dat ook laat gebeuren.. om er straks weer vol tegenaan te gaan, heerlijk Makkie zoals jij in het leven staat!!

    beterschap en liefs,
    Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat ontzettend leuk dat je op m'n blog geweest bent! De uiltjes heb ik iid op een markt verkocht!
    En wat een leuke site heb jij en een heel leuk beroep denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat kan ik nog meer schrijven dan wat hierboven allemaal al geschreven is.
    Ik kan het er alleen maar volledig mee eens zijn.
    Je bent een geweldig positief mens.
    Rust goed uit om, wanneer je lichaam het weer toestaat, ons te inspireren en te motiveren.
    Dankjewel voor deze bijzonder post.
    Lieve groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ook ik kan alleen maar beamen wat er gezegd is, luister naar je lichaam en weet je, van jouw post kunnen we veel leren, dank je hiervoor.
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dag lieve Makkie,
    Wat een prachtig positief stukje weer! Veel sterkte en ook weer veel nieuwe kracht toegewenst hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoe is het nu met Makkie? Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Tja, sommige dingen zijn minder in het leven, maar het is nog altijd wat je er zelf van maakt ! Als ik zie hoeveel fijne reakties je hierboven al mocht ontvangen, ook super toch.
    Mag ik je het beste toewensen en dat je je maar gauw weer wat beter mag voelen,
    groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Makkie,
    Allereerst inspireer je me altijd met je blog, kijk nu maar eens op mijn blog hoe mijn versie van je gevouwen kerstboom er uit ziet. www.lisettas.blogspot.com
    Verder wens ik je veel goede rust toe zodat je straks weer kunt genieten van de dingen die je wil doen.
    Dank je wel voor je onvermoeibare inspiratie!!!

    Groetjes Lisetta

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hè kanjer van een Makkie, ik sta perplex van je energie, je moed en durf.
    Je bent een voorbeeld in blogland,letterlijk en figuurlijk.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Jee Makkie,

    Dat is niet niks zeg. Ik had geen idee dat je rug er zo slecht aan toe was. Ik heb een enorme bewondering voor je optimisme en kracht!

    Een grote knuffel uit Rotterdam,

    Lieve groet van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Je mag ook best eens een andere kant van jezelf laten zien, en helemaal als je daar zelf zo positief tegenover staat. Dat bewonder ik echt want dat kan ik zelf niet altijd zo goed.
    Ik heb zelf Me, het vermoeidheidssyndroom, wat maakt dat ik me soms superfit kan voelen en de hele wereld aan kan, maar daarna ook altijd weer instort en veel moet slapen en rusten.
    Als ik jou verhaal dan lees, geeft me dat weer een beetje moed dat ik niet de enige ben:)

    groetjes, Lineke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!