Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

maandag 7 november 2011

Zo gemaakt, zo weggegeven!

Dag allemaal!
Heerlijk al jullie reacties op mijn vorige post, dank jullie wel! En wat een herkenning! Creatieve mensen zijn gewoon een beetje maf kom ik achter, leuk toch. Misschien is het een idee om met blogtherapie te beginnen?

Voor vandaag leuke ideetjes om je kleine cadeautjes te verpakken. Bonnen, sokken, stropdassen, chocolaadjes, thee, koekjes, sieraden, zelfgemaakte uitnodigingen, geld enz. kun je allemaal in een hoes van een oude videoband of  DVD stoppen. In de videobandhoezen kun je nog dingen van redelijk formaat stoppen. Ook handig, maak er een pennendoos van.
Heel leuk en makkelijk om te maken. Haal de omslag uit de hoes, knip deze na met leuk papier, plak er evt. nog wat ander leuks bij en schuif het papier terug in de hoes. Op de hoes plak je evt. 3D stickers en kaartjes.
Ter inspiratie wat foto's.

  










In een DVD hoes past precies een patroon. Ook heel handig om al je patronen overzichtelijk in de kast te zetten!


Op de achterkant kun je laten zien welk patroon het is en op de rug doe je het patroonnummer.

Op dit moment hangt Pieter (onze derde zoon) in de wolken. Hij is op weg naar Valencia. Het is zijn eerste keer vliegen, best spannend!

Nou meiden, een hele fijne start van de week!
Groet,
Makkie

25 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ideetjes! Toch nog maar even wachten met mijn opruimwoede en de doosjes bewaren.
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke post en leuke cadeautjes daar ben ik helemaal voor...gezellige ideeën voor de feestdagen! Fijne maandag! Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gossie wat een leuk idee zeg en ik stik nog van de dvd hoesjes, die stammen uit de tijd dat ik persé iedere film in een hoesje wilde stoppen, maar tegenwoordig wordt de film éénmalig bekeken nadat deze op een herschrijfbaar dvdtje is gezet f zelfs nog makkelijker via de usb stick! Eindelijk een bestemming voor die dingen gevonden.
    Laat ik nu alleen net heel veel verjaardagen gehad hebben en die voorlopig niet meer hebben... ut is ook altijd wat hé hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee zeg. Moet ik toch maar eens gaan kijken welke DVD´s er de prullebak in kunnen. Bedankt, ook voor de mooie voorbeelden.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja leuk idee inderdaad, en wie heeft er nu niet stapels van die dingen hihi.

    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit vind ik echt een heel crea idee!
    Ga ik zeker onthouden, want ik hou ervan om dingen leuk en creatief in te pakken.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuke ideetjes. Ik heb veel spullen in huis dus kan zo aan de slag met jou ideetjes. Liefs. Johanna.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En dit is alweer zo'n leuk en creatief idee. Ik vind het nooit leuk om zomaar geld te geven dus probeer er altijd wat moois van te maken. Op deze manier is het weer een heel ander pakje geworden.. :) Leuk!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee,onze kasten worden leeg zo!
    Eerst had ik iets met lege cd doosjes, toen de cd's!! En nu doosjes van dvd's!!

    Heel leuk, en overal inzetbaar!!

    Fijne week.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee, jaaa dat is een leuk idee. Thanks en daaagggg.
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. vooral het idee om zo patronen op te bergen vind ik super.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig ideeen weer, vooral dat patroonopbergidee! Bij mij slingeren de patronen altijd rond (weliswaar ín een kast, áchter een deurtje, maar toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterend idee. Mijn probleem opgelost om mijn patronen deftig op te bergen. Niet meer in hoesjes in een ringkaft, maar leuk in een cd-rek naast de kast met stofjes.
    Super merci!!!
    Liefs,
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En dan is het alweer Maandag en dan kom jij ons verrassen met dit geweldige idee en.....bij de Action(mocht je geen hoesjes meer hebben) zijn ze voor weinig te koop.
    Ik ga dit zeker eens maken leuk voor de feestdagen...
    Een mooie week...

    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo eenvoudig....met zo'n groots effect. Je moet er maar opkomen. Hartstikke leuk idee!!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee; simpel, maar erg creatief en lege hoesjes zijn er altijd genoeg te vinden.

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super leuk idee! Dank je wel om het te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk idee, ga ik zeker gebruiken.
    Bedankt.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk idee, ga ik zeker proberen!!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Makkie,

    Het ziet er allemaal even mooi uit! Dat je wel voor de ideeën!

    Een gezellige nieuwe week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo zie je maar weer dat je ook niks moet wegdoen. Jij verzint er altijd wel wat mee. En inderdaad bij de Action zag ik 4 doosjes voor 99 eurocent.
    groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een super leuk idee weer.
    Erg leuke opbergers.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een leuke opberg en cadeautips, vooral met de feestdagen weer in zicht !
    Laat ik nu net een stapel dvd's weggedaan hebben:-( moet ik nog maar eens verder gaan schiften hihi (zo komt de kast ook eens leeg)
    spannend voor je zoon (en voor jullie ook)
    Hoop dat hij een fijne tijd daar heeft
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldig idee zeg! Hoe kom je erop:)
    Mag ik vragen waar je die leuke papiertjes vandaan hebt? Vooral die met die poppetjes vind ik heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!