Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

donderdag 10 november 2011

Een beetje gemijmer dit keer

Dag allemaal!
En toen was het 10 november, de dag dat ik 49 jaar geleden geboren werd in Winterswijk.
Wat gebeurt er toch veel in een mensenleven. Mijn leven is altijd roerig geweest, vooral de laatste 10 jaren. Heel veel ziektes, vooral ook waar je bang voor moet zijn, veel operaties, behandelingen en revalidatieprocessen, eindeloos lang op bed, de zorg om een heel ernstig psychiatrisch ziek kind, dingen waar je zelf nooit voor zou kiezen. Dingen ook waarvan je denkt: als mij zoiets zou overkomen, pffff ik moet er niet aan denken. En toch als je in zo'n situatie zit lijkt het plots of het toch anders is dan je denkt. Je zet je schouders er onder, doet wat je moet doen, kijkt niet te ver vooruit, soms ga je zelfs per uur leven en je gaat kijken naar wat je allemaal wel hebt. En dat is heel erg veel! Ik heb een geweldig gezin, wat zijn we er met ons zessen voor elkaar geweest. We hebben het allemaal op onze eigen manier maar met elkaar altijd weer gefikst. Zoveel lieve mensen om me heen, zoveel gebed is er geweest altijd, heel veel rust ervaren, ik kan nog zoveel opnoemen (maar ik moet taarten bakken), ik hou het kort. Vandaag vier ik het leven! Het leven dat niet altijd over rozen gaat maar zo de moeite waard is, het leven waarin ik dankbaar ben voor wat ik heb, het leven wat hier niet stopt, het leven waarin ik uit mag zien naar: Stil maar, wacht maar alles wordt nieuw, het leven waarin mijn Hemelse Vader er altijd is! 

Bedankt voor alle felicitaties die ik nu al heb gehad! Zelfs uit Indonesie kreeg ik een lieve mail en Thailand. \En er zijn er nog meer jarig vandaag, allemaal van harte!
Ik hoop nog heel lang te bloggen (minstens tot ik 85 ben) want das ook zo'n goed ding wat me is overkomen. Mooi om elkaar te ontmoeten zonder te kijken naar land, leeftijd, kleur, geloofsachtergrond of wat dan ook. Gewoon elkaar inspireren, bemoedigen op zijn tijd, lol maken en vooral met veel plezier je passie delen.

Nou lieve meiden, deze jonge dame gaat haar mooie kleren aantrekken! Fijne dag vandaag!

Het papierpakket gaat naar Jorinde. Jorinde ik heb je al een mail gestuurd voor je gegevens.




Groet,
Makkie

51 opmerkingen:

  1. Van Harte Meid-je hebt me geroerd met je verhaal en ook geraakt want dit had ik niet allemaal achter je gezocht. Ik wens je een super dag met je gezin en een heel mooi nieuw levensjaar. En zoals je al zei: we bloggen door tot ons 85ste-geniet ervan. Dag lieve Makkie! xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd, we zijn samen jarig, ik wordt dan wel geen 49 maar 58. Hopelijk gaat het een fijne dag worden. Ik ga gauw weer aan de slag voor de drukte komt. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartelijk Gefeliciteerd, ik wens je een hele feestelijke dag toe, geniet er van!
    Groetjes, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meisje,

    Gefeliciteerd met je verjaardag!

    Groetjes van een stille genieter van je gezellige blog...

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Makkie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En nog heel veel creatieve, gezonde jaren erbij. Fijne dag vandaag. Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd en maak er een mooie dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor jou een dikke knuf en een hieper de piep! nog heel veel jaren blogplezier!!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve Makkie van harte gefeliciteerd!!
    ik ben onder de indruk van je verhaal.. zeker niet makkelijk.. ook al gaat je leven niet over rozen je blijft stralen.. zo kom je op mij over.. zo mooi ook dat je vandaag het leven viert!!
    ik wens je een hele mooie dag samen met alle mensen die je lief zijn!

    nog 2 maandjes en dan zijn we gelijk oud/jong..

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Makkie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Vanaf hier een proost met versgezet bakkie, op een gezond vreugdevol nieuw levensjaar voor jou! Wat een prachtig mooie dag om dit te vieren en je zegeningen te tellen zeg! Een hele fijne dag toegewenst samen met je gezin. Dikke knuffel uit de polder!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. GEFELICITEERD!!!!!
    ik wil je een hele fijne dag wensen!
    geniet ervan....

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Vier wat er te vieren valt!! Een hele mooie dag toegewenst samen met je gezin.
    Hartelijke groeten, Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd!! Hele fijne dag, laat je maar lekker verwennen!
    En: God geeft kracht naar kruis, wat fijn dat jij dat gemerkt hebt.
    Gods zegen in je nieuwe levensjaar!
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Marjan,
    Van harte gefeliciteerd met je 49e verjaardag!
    En ik wens je alle goeds toe. Maak er een prachtige dag van en vier het leven! En we houden je aan je belofte om te blijven bloggen tot je 85e. Ik verheug me erop.;):)
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd! Een hele fijne dag toegewenst en nog vele jaren in goede gezondheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van Harte Gefeliciteerd, en nog vele jaren in een goede gezondheid. En ja zo heeft een ieder zijn perikelen, maar wat fantasties dat je er zo naar kunt kijken en over vertellen. Een hele plezierige dag, en alle goeds en geluk voor de toekomst.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte en wat een ontzettend mooi en herkenbaar verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Makkie,

    Gefeliciteerd!
    Wat een moois deel je met ons op de donderdagochtend. Dankjewel.
    God's zegen gewenst voor jou en je gezin, in alles..
    En bedankt voor je mooie blog, ik lees en bekijk 'm altijd met veel plezier!
    Een mooie dag gewenst!

    Groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd hoor jonge meid :))))
    Ik wens je vandaag een heel mooie dag toe en nog heel veel jaren waar het geluk je wel vinden mag,
    lieve groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een waardevol gemijmer... Van harte gefeliciteerd
    en nog heel erg veel goede en gezegende jaren!
    Een fijne dag vandaag!!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hee lieve Makkie, van harte gefeliciteerd met je 49e verjaardag !
    Een roerig leventje, zo omschrijf ik het ook altijd, zie overeenkomsten, en zie ook jouw dankbaarheid, dat je ondanks alles Kracht krijgt om door te gaan en het met z'n allen weer te fiksen
    Ik heb dat ook zo mogen ervaren, en ondanks dat het best vaak ook moeilijk is, mogen we ervaren dat het leven de moeite waard is, en je dubbelop mag genieten van alle mooie dingen en gebeurtenissen om je heen
    Wens je een hele fijne dag toe, samen met je gezin en dierbare
    lieve groet en een virtuele knuffel op deze dag
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. HEEL HERKENBAAR ;-)
    Van harte met je verjaardag enne het leven vieren moet je elke dag !!! Een hele gezellige dag gewenst.
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd.

    Voor een buitenstaander is het vaak moeilijker dan voor jezelf.
    Je moet wel, dus doe je het.

    Geniet van de goede dingen in het leven!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  24. allereerst van harte met je verjaardag en dat het maar een jaar vol met geluk en gezondheid mag zijn, dat kan je wel gebruiken lijkt me! Geniet van deze dag, het zonnetje schijnt hier dus hoop van harte dat het ook bij jou zal zijn en anders pffffffff blaas ik even hard jouw kant heen hihi. En nu hoppa aan het bakken jij anders zit de visite straks zonder gebak!
    Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Makkie, ik ben een stille genieter van je blog, maar wil je heel graag feliciteren met je verjaardag. En ik wil je ook bedanken voor je verhaaltje, je mijmeringen. Ik herken er veel in en heb enorme bewondering voor hoe je het oppakt en verder gaat met je leven. Geniet vandaag lekker met die die je lief zijn en nog heel veel mooie jaren erbij gewenst,
    liefs
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gefeliciteerd en maak er een hele gezellige dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens je nog vele verjaardagen toe in voorspoed en geluk.

    Groetjes, Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. WOW, van harte gefeliciteerd.
    Ik hoop dat je nog heeeel veel jaren zo mooi en positief naar het leven mag kijken. Een hele mooie dag toegewenst met al de mensen die je lief en dierbaar zijn.

    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Van harte gefeliciteerd! Nog heel veel goede jaren gewenst met alle mensen die je lief zijn!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hieperdepiep hoeraaaaa voor Makkie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Marjan, ik wens je vanuit Drenthe een hele fijne verjaardag toe! Geniet er maar lekker van.

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gefeliciteerd hoor! Enneh, ja ik heb toch veel bewondering voor je. Goed dat je naar de mooie dingen kijkt en je zegeningen telt! Proost, op het leven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Van harte!! Dat je een mooi levensjaar tegemoet mag gaan. Ik ben duidelijk niet de eerste en dat is maar goed ook, je hebt een trouwe schare reageerders!!
    Ik lees hier vaak mee, reageer niet altijd maar geniet van de ideeen en de vrolijkheid die je blog uitstraalt.
    Een heel fijne dag met iedereen die je lief is.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik wens je in dit nieuwe levensjaar heel veel zegen toe met je gezin!
    veel liefs, Fenny

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Las bij Johanna jouw reactie: proficiat, en nog een fijne namiddag en avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Van harte hoor en maak er een mooie dag van ....... 49 een jonge blom nog .....

    Groetssssssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Maak er een mooie dag van met de dierbaren om je heen en voor de toekomst vol vertrouwen alles in Gods Hand leggen, Hij heeft al zo veel keer geholpen, in je leven, zo te lezen in je post!
    Heerlijk, dankbaarheid overheerst!
    Lieve groet, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Mooi stukje heb je geschreven. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en veel geluk en vrede in het nieuwe levensjaar!
    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Van harte gefeliciteerd! Fij dat je ondanks zorgen kan genieten van de mensen en dingen om je heen. Ik wens je een gezegend nieuw levensjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Parabens (gefeliciteerd)! Voor je nieuwe levensjaar wens ik je Gods rijke zegen en liefdevolle nabijheid toe. Maak er een mooi en creatief jaar van "full of family, friends, fun and fellowship".
    Een hartelijke groet, Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hartelijk Gefeliciteerd,
    Ik hoop dat je een gezellige dag hebt gehad.
    Ik lees sinds kort mee, en vind dat je een mooie blog hebt. Bedankt dat ik mee mag lezen.
    Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Van harte gelukgewenst!
    en wat een mooie mijmeringen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lieve Makkie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik moest zo lachen dat je schreef dat je nog uren door kon gaan met je terugblik, maar dat je taarten moest bakken. Nou, hopelijk waren ze lekker en hopelijk heeft het leven nog heel veel zoets voor jou in petto. En dat je doorgaat met bloggen tot je 85e, daar houden wij je natuurlijk aan!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Van Harte Gefeliciteerd Makkie!! Mooi dat je het leven viert. Ik herken wel wat in jouw verhaal. Het is maar goed dat we niet weten wat op ons pad ligt. We zouden ons veel te veel zorgen maken....
    Geniet van je verjaardag.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Het mag nog net zo laat op de avond...van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Veel geluk, gezondheid en Zegen toegewenst voor je nieuwe levensjaar.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hoi Makkie,
    Beter te laat dan helelemaal niet nog van harte met je verjaardag ik hoop dat je een hele fijne en gezellige dag hebt gehad,ben je lekker verwend?
    Lieve groetjes van een dagelijkse volger van je blog.
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop dat je een heerlijke dag had, lekker nageniet en een super nieuw jaar toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hoi Makkie, ik had je berichtje even gemist (laptopproblemen..), maar: alsnog VAN HARTE!
    Geniet van je dag en idd geniet van het leven!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  50. een beetje later, maar ik moest nodig bijlezen ... toch maar een heel fijn nieuw levensjaar gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  51. al ben ik dan te laat, toch nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat er nog vele mogen volgen in goede gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!