Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

dinsdag 8 november 2011

Van poetslap naar stempel

Kijk het zit zo:
Voor het vriendinnenweekend zocht ik een alternatief voor de acrylblokken voor de clearstamps. Er gaan nl 150 vrouwen oa. stempelen en dan zijn 150 blokken best een hele uitgave. Omdat ik toch al bezig was was met hoesjes een andere bestemming geven probeerde ik de deksel van een cdhoesje uit als stempelplaat. En dat werkt ook nog! Je plakt je clearstamp op een deksel (die je eerst van de onderkant sloopt) en je kunt er prima mee stempelen.
In plaats dat ik dan snel weer verder ga (ik heb meer dan zat te doen, ik haal mijn deadline niet eens) valt mijn oog op de poetslappen die ik uit had laten drogen. (Je weet wel van die foamachtige in allerlei snoepkleurtjes).
Ik denk: Als ik grote letters uitprint en ik knip ze vervolgens uit, neem ze over op die poetsdoek en ik knip dus letters uit poetsdoek dan kan ik daar misschien wel mee stempelen. Dus Makkie helemaal opgewonden die letters uitprinten (grote letterstempels zijn nl erg duur) en uitknippen uit de poetslap. Vervolgens met dubbelzijdig tape op weer een ander CD hoesje geplakt en gestempeld. En je lacht je slap, het werkt! Dus vanaf nu kan ik letters maken ter grootte van een poetslap. Je moet er alleen wel een acrylblok voor gebruiken want je kunt zien dat ze niet goed zijn aangedrukt. Ik heb geen tijd om het over te doen nu, dat komt een andere keer. En tot slot heb ik ook een stukje poetslap door de Cuttlebug gehaald, daar heb ik de kooistempel mee gemaakt.
En nu ga ik als een speer weer aan het werk, 
Doeg!




Kijk deze poetsdoeken

19 opmerkingen:

  1. He, dat is een leuke, Dat is beter dan poetsen, toch? Nou ja, in ieder geval wel inspirerender dan poetsen...
    Werkze, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk is dat, handig dat je zoiets zelf kunt maken.Lijkt me ook leuker dan te gaan poetsen met die doeken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig idee!! dat ga ik zeker gebruiken....ook leuk voor kinderen om zo hun eigen stempels te maken...een stuk gemakkelijker dat dat gekluns met de aardappels!
    ...tralala...morgen lekker poetsdoekjes kopen...
    groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha weer een echt Makkie idee.
    Ik maak ze wel eens van goedkope foamknustelvellen. Die kan je heel goedkoop bij de Zeeman krijgen. Voordeel kan zijn dat ze iets gladder zijn. Ik vind dat relief er bij jou juist erg leuk uitzien.

    Groetjes Kiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Marjan, je bent als sinds het prille begin volger van "voor mij - voor jou" en pas nu ben ik toevallig op jouw blog gestuit (er was geen link via je volger-profiel).
    Ik ga eens op mijn gemak alles lezen, want zo op het eerste gezicht heb je een heel leuk blog met veel creatieve ideeën.
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben geen stempelfanaat, maar ik wil wel graag weten; wat voor inkt gebruik je hiervoor? En waarvoor gebruik je dan een acrylblok? Ik wil graag wat bijleren. groetjes en grandioos idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jeetje wat een handig idee zeg, maar dan moet je wel weer een dure cutlebug of snijmachine hebben en die heb ik dan weer niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaa, dat van die cd hoesjes die had ik ook al ontdekt. Zocht iets glazigs toen ik wilde stempelen met een grote stempel. Tja en dan kijk je om je heen he (doe jij natuurlijk ook altijd;) en toen viel mijn oog inderdaad op een stapeltje cd's. Maar die poetsdoeken, haha, das weer typisch iets geniaals van Makkie!
    Huppetee, morgen iedereen om poetsdoeken bij de zeeman! En het personeel maar denken, wat wordt er toch veel gepoetst in Nederland;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met veel plezier lees ik regelmatig je blog, vaak zie ik je ideeen voor EVA eerder op je blog dan in de EVA ;) geeft mij nog een extra reden om weer onze postbus te checken. Leuk dat je je creativiteit zo deelt. Eens kijken of ik hier ook een "poetsdoekenrage" kan ontketenen.
    Hartelijke groet uit Mozambique.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe kom je er op, wat leukk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Briljant!! Ik kan niets anders zeggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waar een creatieve geest al niet goed voor kan zijn... geweldig idee Makkie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waar jij mee rondloopt ik weet het niet meer hoor, maar creatief is het zeker, mijn collega komt steeds met allerlei leuke ideetjes uit de Eva naar me toe, morgen maak ik haar blij met jouw letterstempels,geweldig!!!

    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ontzettend knap bedacht!! Heel gaaf!!
    Ondanks dat je zegt dat ze niet goed zijn aangedrukt, vind ik ze juist heel mooi!
    Groetjes, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer een echt Makkie-idee. Succes met de deadlines. groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg leuk effect, ik ben ook wel benieuwd waar je mee stempelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat dit kan zeg! Ik wist dat je met aardappels stempels kon maken, maar poetsdoeken?!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Makkie, gezellig dat je bent komen kijken op mijn blog en volger bent geworden. Ik vind het altijd superleuk om te zien dat ik er weer een volger bij heb. Jij zit vol goede ideeën zie ik wel. Wat een uitkomst. Ben benieuwd hoeveel scrappers je op een idee hebt gebracht, haha!! Ik ben ook volger bij jou geworden en ik kom zeker nog vaker langs.
    Lieve groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!