Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

donderdag 10 februari 2011

Een heel kort blogje



De electriciteitsdraden lopen gewoon op deze manier langs de weg




De derde dag is al weer volop aan de gang. De tijd vliegt voorbij maar toen ik gisterenavond Marinus en Annelot even aan de telefoon had leek het of ik ze al een eeuwigheid niet gesproken had. Het was heerlijk om hun stemmen even te horen. Afgelopen nacht werd ik wakker door het gegil van een meisje. Ze was -zo achteraf bleek- de straat op gestuurd door 2 Engelsen die nadat ze haar diensten had bewezen haar zonder te betalen buiten de deur hadden gezet. Nu moet je weten dat die meiden onder enorme werkdruk staan. Ze moeten zorgen voor afname van een bepaalde hoeveelheid drankjes en ze moet ook nog eens een bepaalde hoeveelheid mannen verwerken. Als ze dat niet haalt krijgt ze hoge boetes. Voor omgerekend 6 euro hebben die mannen dat meisje meegenomen. Gedeeld door 2 is 3 euro. En dan het lef hebben om niet te betalen. Wat een uitbuiting! Het is lastig om hier mee geconfronteerd te worden. Overal zie je de mannen lopen met een meisje aan de hand. We aten net een hapje en naast ons zat ook een man met meisje. Het leeftijdsverschil was minimaal 20 jaar. Haar hele houding sprak boekdelen. Voor vandaag stop ik er nu mee. De tijd is te beperkt. Ik heb wat foto's van het uitzicht vanaf mijn balkon. Zelfs het uitzicht is zoals Pattaya is. Heel prachtig en heel lelijk. Trouwens die politieagent op een van de foto's staat daar gewoon de hele dag te staan. Dat zie je hier overal. Voor de meest onmogelijke klusjes is nog een baan bedacht. Zo worden we elke avond de lift in geholpen door een man met uniform. Hij springt zelfs in de houding. Vet grappig! Ik wil positief afsluiten. De meisjes hoe gebroken ook, ze zijn zoooooo lief! Ik heb ze echt in mijn hart gesloten!
Heel veel liefs en dikke kussen van alle EVA meisjes voor alle familie en vrienden die hier meelezen (ik weet dat het er ondertussen al een hele hoop zijn geworden.)! Lieve blogvriendinnen bedankt voor al jullie reacties! En speciaal voor mijn eigen lieve mannen en mijn lieve meisjes (berdy die s is van jou) hugs and kisses!

12 opmerkingen:

  1. Wat een wereld van verschil met ons eigen landje. Gek idee dat jij daar nu zo middenin zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Makkie,

    Fijn dat je het goed hebt daar! En zo leuk dat je iedere dag iets schrijft.
    Blessings!

    Liefs Berdy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het is idd vet grappig (hihi) en ze hebben voor ieder letterlijk ieder onbenullig baantje een uniform (GEK op uniformen) en rijen vol met "onderscheidingen" (die ze overigens zelf moeten kopen!) Heb je de winkeltjes gezien waar die onderscheidingen in hele rijen in de etalages liggen....(ze worden ook wel Hah Baht genoemd) ze kosten 5 baht per stuk vandaar vaak die hele rijen met die dingen hihi. Tis een interessant en vreemd land, mooi en onbegrijpelijk ook

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is echt moeilijk hoor, ik heb het daar ook gezien en had een heleboel lelijke dingen met die mannen willen doen...... Fijn dat jullie er zijn om een verschil te gaan maken, hoe klein ook, alle beetjes helpen. Keep up the good work! X Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een wereld vol uitersten, waartussen je heen en weer geslingerd wordt als ik dit zo lees. Indrukkend allemaal.
    *noflike* dag! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Makkie,
    Mijn man en ik lezen de berichten met veel plezier en interesse. Zeker ook omdat onze dochter Simone mee is. Het is een heel bijzonder project hoor. Wil je haar de groeten doen. Ik ben bij onze dochter Regina vandaar dat we kunnen reageren. Geniet er nog van. De dagen zijn zo voorbij.
    Groeten van Anton en Aletta Alkema

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alice Stofberg!!! Groeten van Rinske, Lieko, Daantje, Sybryn etc etc Shalom!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heey ma ik ben nou thuis.ik heb gewerkt bij de betteld dat ging goed en ik vond het leuk en ik heb veel nagedacht
    Ik wens je nog hele fijne dagen in Thailand met de vrouwen.ik zal nog wel een berichtje stuuren deze week hou van je x Tim ik hoop dat je echt mag genieten en veel leuke apparte dingen mee maakt x love

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is indertdaad een wereld van verschil. Leuk zo'n reisverslag.Het is een hele ervaring.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Mak, je bent ver weg maar ik leef elke dag met je/jullie mee.
    Het is moeilijk te vatten dat onrecht zo normaal gevonden wordt.
    Ik hoop dat er veel goed's van jullie achter blijft in de harten van de mensen en vooral meisjes die jullie spreken.lieve groet en zegen van Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Makkie,fijn om hier jullie belevenissen te kunnen lezen!
    Mijn schoonzusje,Alice Stofberg is ook bij jullie groep..
    Veel succes meiden!
    groetjes,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Meid, wat doe je toch goede dingen daar!

    Super!

    Je zal wel helemaal kapot zijn als je thuis bent.


    Loveyou!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!