Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

donderdag 24 februari 2011

Over de muis in onze keuken




Vandaag een heel kort blogje. Terwijl hier de wereld weer is wit gekleurd (hoezo bijna lente) zit ik hier al keurig gekapt om naar mijn ouders te gaan. Vandaag moet mijn vader geopereerd worden en ik breng hem weg. Ik vind het best een beetje spannend.
Het verhaal gaat over onze muis die bij ons in de keuken woont. Het beest trippelt zo af en toe even rond om daarna weer haar vaste plekje in de bijkeuken bijkeuken (ja hoe noem je de tweede bijkeuken anders) op te zoeken. Sinds er een tochtstrip op de deur zit lukt het haar niet meer onder de deur door te kruipen. Ik heb een boekje gemaakt (al weer een tijdje geleden) over gasbeton. Je weet wel die lichte bouwblokken. Daar kan je leuke dingen mee doen. Ik zal er nog wel eens wat over posten. Vandaag is het Mies muis. Het is een beetje zagen en veel schuren om het goede model te krijgen maar heel leuk om te doen! De kaas heb ik geverfd met acrylverf. Mocht je bouwvakkerscapaciteiten bezitten dan is het een aanrader maar ook als je van het lichtere werk houdt moet je het eens proberen. Het is weer eens iets heel anders!
Voor nu een fijne dag enne.....laat je het kaas niet van het brood eten!
Groet,
Makkie

15 opmerkingen:

  1. Ojeeeee.......

    Hihihi, ik dacht al!! Blijkt het toch het mee te vallen nu ik je tekst lees!!

    Leuk gedaan! Mooi boek!
    Helaas ben ik niet zo'n bouwvakkerstypje.....meer eentje zo van naald en draad!!!

    Heel veel sterkte voor je vader! Ik hoop dat alles goed gaat, en wens hem veel beterschap!!

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit soort muisjes vind ik toch wel erg leuk, leuk gemaakt hoor! Die andere muizen mogen me gestolen worden hihi.

    Succes met je vader vandaag, zal een spannende dag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk die kaas met die muizen, al zie ik ze liever niet in het echt hoor!
    Succes met je vader, hopenlijk gaat alles goed!
    groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n 18 jaar geleden heb ik weleens met die blokken wat gemaakt, het is wel leuk om een keer te doen maar het geeft zo'n rotzooi.
    Succes vandaag!

    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee die muis met kaas... Sterkte vandaag met je vader, hopelijk gaat alles goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel veel sterkte vandaag voor jullie allemaal,wij hopen dat alles goed zal gaan!

    Wat zijn de muizen ontzettend leuk geworden,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke post zo met die muis!
    Veel sterkte met je vader. Elke operatie is toch altijd spannend. Ik hoop dat het niks ernstigs is?

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een wereld van verschil! Ik brand hier bijna weg in de zon en bij jullie is het weer wit!
    Ik heb weer genoten van alle creatieve ideeën die je gepost hebt. Succes voor jou en je vader, kan me voorstellen dat je het spannend vind. Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke ideeen en zo creatief, ik kwam via via op je blog en herkende je van uit de EVA, leuk!

    Sterkte met je vader, spannend hoor!

    En ik ga je volgen, hoor!

    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat werken met gasbeton is erg leuk en echt niet zo moeilijk. Toen ik op de PABO zat hadden we met handvaardigheid een keer een opdracht 'Verrassing' Ik heb toen ook een kaas gemaakt (die open kon) met aan de buitenkant een grijs 'kontje' Als je de kaas open deed zag je een klein olifantje.
    Was echt heel leuk om te doen.

    Veel sterkte met je vader!

    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er erg leuk uit hoor je muis en je kazen. succes en beterschap voor je vader.

    liefs colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuk gedaan Marian, en sterkte met je vader.

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend leuk is dit!!!

    Sterkte met je vader ik hoop dat het goed gegaan is.

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sterkte met je vader, hopen dat alles goed gaat en op een spoedig herstel!

    je kaas met muis is prachtig uitgevoerd, net echt;-)

    Liefs, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!