Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

dinsdag 22 februari 2011

Van de antieke potten die stiekum niet antiek zijn.









Gisteren ben ik even heerlijk aan het verven geslagen. Ik heb al een tijdje allerlei kruiken (verzameld bij de kringloop, kwartjeswerk). Ik wilde ze oud maken en ik moet zeggen dat is goed gelukt! Ik kan een prachtig verhaal gaan ophangen over spectaculaire opgravingen ergens in Egypte of zo maar ja het is ook wel leuk om te vertellen hoe ze zonder al die fantasieen deze look hebben gekregen. Het is echt heel eenvoudig. Ik heb gebruikt wat ik nog had staan. Muurverf antraciet, kalkverf donkerbruin en kalkverf creme. Als je geen kalkverf hebt heb je gewoon een klein likje bruine en creme muurverf nodig. Je moet wel alleen muurverf gebruiken! Dan heb je ook nog antiekwas nodig en wat touw. Je verft de potten eerst met de hoofdkleur (antraciet). Verdun de creme en bruine verf heel sterk, het moet echt waterig worden. Doop de kwast eerst in de bruine en daarna in de creme waterige substantie en smeer daarna over de al gedroogde antracietlaag. Je krijgt een soort van waas over de potten. Als je de waas mooi genoeg vindt laat je de potten goed drogen. Wrijf hierna een dun laagje antiekwas over de pot. Het resultaat is geweldig! Ik had nog leuke oude bindtouwen voor bonen liggen. Die heb ik om sommige potten gewonden. Met wat oude houten stoppen hier en daar maak je al snel een mooi silleven.
Deze week ligt de nieuwe EVA weer op de mat. Voor dit nummer ben ik op de taarttoer gegaan. Alvast een preview om wat kleur aan te brengen. Voor het complete artikel is het nog net iets te vroeg maar ik denk dat jullie er heel blij van worden.
Maak van deze dag je lievelingsdag!
Groet,
Makkie

16 opmerkingen:

  1. dat heb je leuk gedaan met die potten geweldig hoor.

    voor jou ook nog een fijne dag,
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wow geweldig die potten!! gelukkig heb ik de mijne nog niet weggegooid.. misschien ga ik dit ook wel proberen:)

    lieve groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet antiek, maar wel geslaagd!
    Heb je,je Thaise indrukken al een beetje een plekje kunnen geven? Was wel overweldigend lijkt me, maar mooi dat je ze ook iets hebt kunnen geven.
    *Noflike*dag! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf zeg, en dan te bedenken dat ik zelf zulke potten bij de kringloop gebracht heb!! Je zou nooit meer iets weg doen....
    Groetjes Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf en wat goed gelukt.
    Staat erg leuk zo bij elkaar op 'n houten blad en dat touwtje eromheen maakt het helemaal 'af '. Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor! Je hebt ook mooi gevormde vazen uitgekozen! Leuk is het dan he als je dan een goed exemplaar vindt voor een paar centen?!
    Het eindresultaat mag er zijn!

    Groetjes en een fijne dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed bezig! Zo zie je maar, voor een prikkie kun je je huis ontzettend mooi inrichten. Als je maar creatief genoeg bent...

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HALLO!! wat gezellig dat je langskwam op mn blog, kom gerust vaker ;)! EN met twee klikjes op de knop(muis) belandt ik hier bij jou....makkie ;))))))).
    Die potten vindt ik echt gaaf! Mocht ik weer eens een schilderaanval krijgen....ooit......zal ik mn oude kruik uit de tuin eens te grazen nemen ;)!
    Zo, nu weer verder met mn theorie(interieurstyling)...GEEN makkie!!!:)

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf zeg!! zonder al die mooie verhalen uit Egypte, dat dan weer wel.. maar ze kunnen er zeker mee door.. Super:))

    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuk gedaan.
    Je moet er maar op komen.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gaaf die antieke potten zeg, echt leuk gelukt!

    En die taarten daar ben ik toevallig net inspiratie voor aan het opdoen(zie mijn loggie) dus ben benieuwd naar wat het wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig idee de potten hebben zo een hele mooie uitstraling gekregen zeg!!

    Ik mocht de nieuwe Eva al bewonderen mijn zusje heeft een abonnement.
    En....ik vind hem te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zeg je potten en kruiken! Ik heb deze week ook een post gemaakt over een oud gemaakte terracottapot...die is omgetoverd tot lamp! Ook erg goed gelukt!
    Leuk om van "niets" iets moois te maken he!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige blog heb je, ik heb het van voor naar achteren helemaal bekeken, en wat op deze post staat, zal ik zeker gaan proberen!
    Verder: wat een ontzettende ellende daar in Thailand, je kunt je het niet voorstellen, ook dat ze een leven leiden zonder God is zo verdrietig. 30 000 prostituees in 1 stad- onvoorstelbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi, heb zelf ook een blog en vond je via, via. Gave blog heb je! Ben je gaan volgen en hoop dat je mijn blogje ook eens bekijkt (oale-huisjeweltevree.blogspot.nl). Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!