Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

maandag 28 februari 2011

Kaartjes en een prinsessenhond















Alweer de eerste werkdag van een nieuwe week. Ik wil jullie allemaal een fijne week toewensen! Ik heb heel veel foto's van kaarten in mijn archief staan. Daar wil ik direct bij vertellen dat ik nog nooit zelf een mooie kaart gemaakt heb. Ik ben meer van het grovere werk. Met bewondering kan ik kijken naar iedereen die vol passie soms uren aan het knippen en plakken is om een kaart te maken. Ik heb het wel eens geprobeerd hoor want eigenlijk is het mijn eer te na. Ik moet dat toch ook kunnen? Het grovere knipwerk lukt me nog wel. Ik krijg het zelfs voor elkaar om op de lijntjes te knippen (met brilletje dan he). Behendig volgt mijn schaartje de lijnen van de afbeelding totdat het allemaal meer priegelwerk wordt. Het begint met een lelijke vouw omdat ik dan beter een bocht kan nemen. Die is nog wel terug te vouwen, je ziet helaas nog wel een klein vouwlijntje. Daarna scheurt er meestal per ongeluk wat in waarna ik tot overmaat van ramp als laatste het meest fundamentele en ongemerkt afknip. Als ik mezelf weer tot rust heb gekregen (hoe kan het toch dat er mensen rustig worden van kaarten maken) moet de gehavende afbeelding op de ondergrond geplakt worden. Het druppeltje lijm uit het flesje is altijd net te groot waardoor er lijm aan mijn vingers komt. Hoe ik ook probeer mijn plaatje op het kaartje te krijgen, het blijft aan mijn vinger wapperen. Als ik voorzichtig probeer mijn vinger te bevrijden van het onding kleeft het tot overmaat van ramp vrolijk verder aan mijn andere hand. Uiteindelijk gaat de hele boel de prullenbak ik en loop ik nog 3 dagen met de sporen van lijm op mijn handen. Nee, jullie zullen begrijpen, kaarten maken is niet mijn ding. Ik mag er wel graag naar kijken en als ik een zelfgemaakte kaart krijg, geef ik haar altijd wat extra aandacht. Geweldig dat er mensen zijn die uren voor je gaan zitten om een kaartje voor je te maken!
De kaarten die ik hier plaats heb ik dus niet zelf gemaakt maar wel op de foto gezet. Ehm ook niet, dat heeft Martin Hogeboom gedaan, de fotograaf waar ik veel mee samenwerk. Ik was verantwoordelijk voor de styling, dus als fotostylist post ik deze foto's. Als laatste ons fotomodel Wuppie. Ze dringt zich zo af en toe nogal op. Ze vindt het heerlijk om overal met haar neus vooraan te staan. Het is zelfs zo dat als ik bezig ben om een nieuwe sfeer te creeren voor een nieuwe foto, mevrouw haar moment van aandacht opeist door er in vol ornaat te gaan liggen. Tja wat doe je dan? We geven haar dan maar even het gevoel van Hollands next topmodel. Wat moet je anders?
Een hele fijne dag!
Groet,
Makkie

16 opmerkingen:

  1. Ik begon je post te bekijken en dacht: jemig, heeft ze al dei kaarten ZELF gemaakt? Wat een priegelwerk zeg... Maar ik las al snel dat je ze "alleen maar" op de foto hebt LATEN zetten... Dat doe je goed! Minimale inzet, optimaal resultaat. Kun je je tijd weer lekker aan andere dingen besteden... Fijne dag verder!

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fotostylist wow wat ontzettend leuk:))
    en ik zag nog wel een leuk ideetje.. die kleine knoopjes op de kaart.. ga ik onthouden!

    lieve groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vond je al zo creatief bezig geweest hihi en ja kaarten maken is ook niet mijn ding. Freubel hier de hele dag door, maar een kaart maken verloopt precies zoals jij omschrijft, het eindresultaat is een zooitje en toch blijf ik het proberen hoor, want zo'n kunstwerkje moet mij hals handige freubelaar toch ook gaan lukken? (ooit hihi)

    En wat een scheet zeg dat hondje, het is inderdaad een topmodel hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo leuk dat je me volgt ik ga jou ook volgen jij bent ook al zo creatief en inderdaad met weinig kun je iets maken
    vindt ik zelf ook altijd leuk dingen uitproberen
    mooie foto's op je blog
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's hoor.
    Degene die de kaartjes gemaakt heeft kan het prima.
    En het foto model wat een beauty.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kaarten maken is niets voor mij, maar deze zijn heel knap en mooi gemaakt.
    En je topmodel is geweldig.

    groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, mijn ouders hebben ook zo'n 'wuppie'!! Ik heb je een award gegeven. Kijk even op mijn blog!

    groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een kaarten.... tjonge mooi gemaakt hoor!
    groetjes
    Anitahttp://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die kaarten zijn echt heel mooi en zo netjes gemaakt.en wat een mooi top model.

    groet
    stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke foto's en kaarten maken heeeeeerlijk om te doen. Een tip wat lijm betreft, gebruik hiervoor fotolijm(hema) dit vlekt niet en kan je makkelijk verwijderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind ze erg mooi de kaarten, maar zelf kan ik daar niets van. Ik ben meer van de andere dingen. Maar ik vind het wel knap dat mensen dit kunnen.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. thanks for the visit!
    just love that photo of the dog!!!!!!!!!!!!
    happy night
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Makkie,

    Jeetje wat een huisvlijt! Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat het niet mijn stijl kaarten is, maar ik bewonder de mensen die ze maken. Je moet er zoveel geduld voor hebben!

    Een gezellige nieuwe week!

    groetjes van Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een schattige hond, ze ligt echt te poseren!
    ik vind het ook altijd knap met hoeveel geduld mensen kaarten maken,ik ben zelf ook meer van het grovere werk
    groetjes lisenka

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ieder z'n ding, of niet dan!
    Het verhaal was i.i.g erg leuk!

    Mooie foto van de hond ook!

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!