Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

vrijdag 25 februari 2011

Stapel op zeep!








Vandaag ga ik weer stapelen. De afgelopen keer vond ik het erg leuk om mee te doen. Wil je in de loop van de dag nog veel meer stapels bewonderen? Kijk dan eens bij http://www.allemaalkleurtjes.blogspot.com/ De stapels die je hier ziet zijn gewoon mooi om naar te kijken. Ze horen me eigenlijk te inspireren. Dat doen ze ook wel hoor. De soberheid en de bijzondere kleuren inspireren me enorm. Maar ik wacht eigenlijk op een ander soort van inspiratie. Die van de grote schoonmaak. Het schijnt er weer de tijd voor te zijn zo rond maart. Ik vraag me af wie er nog elk jaar het hele huis op kop zet om alles grondig schoon te maken. Het heeft wel wat vind ik, na een stoffige muffe winter alles weer even fris en uitgezocht. Ik heb het me al vaak voorgenomen maar op een of andere manier komt het er niet van. Ik ben meer het type van: als het maar netjes is voor het oog ben ik blij. Het is somber weer vandaag. Ik heb de kaarsjes al aan en vandaag wordt het zeker geen dag van de grote schoonmaak. Vandaag is mijn motto: als het aanrecht maar is opgeruimd. Eerst de kachel aan, met een boek op de bank en dan bedenken dat elk jaar de grote schoonmaak niet doen ook zo haar voordelen heeft. Ik wens jullie een hele fijne dag en een heerlijk weekend!
Groet,
Makkie

36 opmerkingen:

  1. HAHA zo'n type ben ik ook wel hoor, als het voor het oog maar netjes is ;) SOMS krijg ik trouwens echt de kriebels en dan ga ik dus ook echt aan de slag.....soms (giegel)MOOI die zeep, mijn oma en moeder vertelden me veel over die Sunlight zeep, en hoe ze daar in de oorlog wel naar smakte...naar alle zeep trouwens. Waspoeder enzo was er niet meer natuurlijk en hoe ze zich dan moesten redden met "nep-zeep" dat totaal niks schuimde, wat niet schoon waste...bbbrrrr. WAT hebben wij het dan goed he?? Met zoveel keuze.

    Fijn weekend en boen-ze ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke nostalgie, een leuke stapel,
    groetjes floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja....heerlijk ruikende stapel.
    Ik heb er ook nog een paar liggen....zo nostalgisch...fijn weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé vandaag zeepdag?? Mijn stapeltje bestaat ook uit zeep alleen niet zo'n mooie nostalgische stapel, ik vind hem mooi!!

    Fijn weekend, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig verhaal en wat een mooie foto`s. helemaal mijn smaak. heerlijk die nostalgie.

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk ruikende stapel,prachtig,fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig, bij mij is het vooral ook belangrijk dat het voor het oog netjes is.. je sluit leuk aan bij wat ik net een paar minuten geleden geschreven heb... dank je wel daarvoor en take it easy... Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk joh, die oude zeep, echt nostalgies.
    En waar ruikt het naar? Naar maseille zeep?
    Fijn weekend, liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha, leuk, ik ben net zo'n schoonmaakster als jij;)
    fijn weekend! doe 't rustig aan..
    de schoonmaakkriebels komen vanzelf als het mooi weer wordt en blijft

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk dat is nu een post naar mijn hart...als het aanrecht maar schoon is.....
    Ga ik zo gelijk even doen..en dan ...
    weekend...heerlijk.
    Prachtige sobere zepen, helemaal mijn kleur.
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat heerlijk die blokken zeep!!
    en de grote schoonmaak.. daar doe ik ook niet aan hoor, gewoon wanneer het mij uitkomt, iedere keer wat:)
    geniet eerst maar lekker van je weekend:)

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zit met m'n neus plat tegen het scherm gedrukt, maar helaas ik ruik niks...
    Vorige week toen het licht helder was en het zonnetje stiekem al wat op me scheen, kreeg ik wel kriebels om alle kleine, onnodige prullaria die zo stilletjes aan mijn huis binnengeslopen was de deur uit te doen.Dit leverde me twee mooi opgeruimde boekenkasten op, maar nu het weer zo grijs en grauw is...Jakkes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie stapel. Jammer dat ik ze niet kan ruiken! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke stapel,ik neem altijd dat soort zeep mee uit Frankrijk van de markt daar. Heerlijk vind ik ze.
    Fijn weekend,
    groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een gezellig blog hier
    ik kwam af op de heerlijke geur van zeep
    en om je te danken voor je bezoekje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zie zeep, gaaf!
    maar waar het zeep oplicht is dit een wasbak of een apart rekje?
    Het contrast met het zeep, machtig!!
    Bestaat dat echt nog grote schoonmaak...nee toch?
    Ik ken het niet, en mijn aanrecht moet wel schoon want die staat in mijn kamer...(zooo onhandig) maar ja..
    een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie sobere stapel daar hou ik wel van! al die rustige tintjes bij elkaar, je huis zal wel heerlijk geuren van al die zeepkes.

    fijn weekend nog,

    liefs colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een schone stapel, de kriebels van voorjaarsschoonmaak zijn aanwezig, maar het hele huis op zijn kop.........? daar moet ik nog maar eens een nachtje over slapen
    groet lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie stapel! Wat hebben die zeepjes toch bijzondere kleuren...super! Zonde om te gebruiken, dus ik zou maar niet gaan schoonmaken :-).

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou, dan kom ik gelijk even kijken!! :)

    Wat een heerlijke zeep-stapel, ik ben ook dol op zeep en sinds kort gebruik ik ze ook onder de douche, mijn vriendin vertelde dat er in bijna alle douchegels SLS zit ( een soort schuim-middel)en da's niet gezond,
    't maakte indruk...

    Hee maar die schoonmaakdrang komt vanzelf...hier ook...en meestal ineens hihi, dan draai ik door :)

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Stapel op zeep, stapel op vrijdag, vooral als je dan zulke leuke zeepjes hebt.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een prachtige zeep stapel. En zo stoer ligt het erbij.Ik kan het bijna ruiken. Fijn weekend toegewenst.
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  23. moooooi...het lijkt wel of ik mijn eigen stukken zeep zie...ik heb alleen niet zo'n super plankje....
    heerlijk weekend voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk, je stapel! (ik had zelf ook een zeepstapeltje, twee weken terug, maar deze is weer heel anders!) En wat de betreft de schoonmaak; ik wou dat ik dat wat meer kon loslaten....dan was MIJN stapeltje nu wat minder hoog..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhhh mooie stapel vooral ook heel mooie foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nooie zeep stapel.

    Schoonmaken is ook niet mijn ding.
    Voor het oog netjes past mij beter.
    Groetjes en een fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  27. oo heerlijk zeep loop altijd even te suffen in de winkel hihih..en wat die schoonmaak ..ik ben wat dat betreft het zelfde aals jou hoor..als het er voor het oog maar netjes uitziet..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. daarom heet dit makkie toch ? geweldig hoe simpel, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  29. LEUK DAT JE EEN BERICHTJE OP MIJN BLOG ACHTER LIET.

    IK KOM NU EVEN NEUZEN OP JOUW BLOG!

    IK BEN JE GELIJK MAAR EVEN GAAN VOLGEN.

    FIJN WEEKEND,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een geweldige blog heb jij. Zelf vind ik het ook leuk om van niets iets te maken. Jouw blog bied heel veel inspiratie. Je hebt er een trouwe volger bij.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Makkie,

    Mooie oude zeepjes! Ik heb ook iets met zeepjes. Wanneer ik op een beurs ben of met vakantie kom ik altijd wel met een paar exemplaren thuis. Om weg te geven, maar ook om in huis neer te leggen in de badkamer of tussen het linnengoed.

    Een gezellige zondag!

    groetjes van Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi makkie,

    Je hebt van ons een blogaward gekregen om meer bekendheid aan je site tegen en om je in het zonnetje te zetten mede voor de leuke ideëen die je in de Eva zet. Op onze weblog lees je waarom en hoe.

    Gr Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dank voor je berichtje bij mijn "stapel"
    Deze stapel van jou is ook erg leuk prachtige sobere kleuren daar hou ik wel van!!
    Groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Makkie
    Leuk dat je op me blog was.
    Ik vind je zeepjes leuk,
    Maar je geitje echt schitterend
    super mooi wat een scheetje!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!