Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

dinsdag 1 februari 2011

Kijkkussens










Dag Allemaal!
Na een drukke dag gisteren is het vandaag tijd om wat rustiger aan te doen. Ik moet nog wat klusjes achter de computer doen dus dat komt goed uit. Ik had jullie beloofd wat 'achter de schermen" foto's te laten zien maar helaas staan die nog niet op de computer. Ik kan op het moment geen gebruik maken van mijn werkcomputer omdat daar al een hele tijd een vervelend virus op zit. De laptop is een uitstekende vervanging hoor maar die ken ik minder goed. Zo weet ik niet hoe ik daarop foto's moet verkleinen en ook niet hoe ik foto's van mijn camera op de laptop kan krijgen. Het is vast heel eenvoudig maar ik weet zeker dat het mijn humeur gaat bederven omdat ik elke keer net iets fout doe. Vandaar dat ik met hele andere foto's kom, de beloofde foto's houden jullie nog van me tegoed. Het is niets nieuws onder de zon, foto's overbrengen op stof. Wel heel leuk om te doen, en nog leuker, het zijn net zachte knuffel fotolijsten. De kleine geurzakjes zijn heel leuk om op te hangen. Ik heb al heel wat mensen blij gemaakt met een kussen dus het is ook nog eens een leuk cadeau! Ik wens jullie allemaal een hele fijne inspirerende dag!
Groet,
Makkie
Ik krijg nogal wat vragen over het overbrengen van foto's op stof. Je kunt (bijvoorbeeld bij de HEMA)transferpapier kopen voor afbeeldingen. Op de verpakking staat precies hoe je te werk moet gaan. Ik denk dat de meeste hobbywinkels en kantoorboekhandels dit ook wel verkopen trouwens. Mijn advies is wel: maak eerst even een klein proefje in een hoekje van het transferpapier. Als je dit met kinderen wilt doen let er dan op dat ze niet ergens middenin beginnen, het is zo jammer van de rest van het papier. Heel veel succes!

17 opmerkingen:

  1. Heel leuk, die foto's op stof??
    Hoe krijgje dat voor elkaar, ik ben ook maar een leek.

    Groetjes uit Fryslan van Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Makkie, echt ik geniet zo van je blog en creativiteit! héérlijk!!
    Bij deze ga ik je promoveren op mijn blog! Mijn top 3 van blogs, zal vanaf nu een top 4 zijn...
    *noflike*dag Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Brand daar je vingers inderdaad maar niet aan, we wachten wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig gezicht, die kussens met oude foto's! Ik heb m'n naaimachine al heel lang niet aangeraakt, maar dit zou zo maar eens een hele goed reden kunnen zijn. Fijne dag! Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat leuk zeg! Heb vandag transferpapier gekocht en net mijn eerste dingetje gestreken! Eerst rotgezocht naar een afbeelding en niet gedacht aan foto's, dus dat ga ik straks eerst eens proberen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Makkie! Leuk om te doen en leuk om kado te geven denk ik. Ik heb alleen geen idee hoe ik het moet doen. In de reactie van Desiree hier boven zie ik dat transferpapier nodig hebt? Kun je dat gewoon in een hobbywinkel kopen?
    En meid, wat een creativiteit heb je zeg! Waar haal je de tijd allemaal vandaan.:) Maar ik (wij allemaal hier blogland) genieten van je!
    Niet stoppen hoor,
    Fijne dag.
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk en ik ben ook heel benieuwd hoe dat in z'n werk gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Makkie,

    Dank voor je berichtje op mijn blog. Jij hebt ook een superleuk blog zie ik joh. Wat enig allemaal.... en je kussens ! Helemaal te leuk.
    Jij houdt ook van verhaaltjes vertellen zie ik al wel, net als ik eigenlijk. En je werkt voor het magazine EVA: wat leuk. Daar stond een stukje in met mijn kerstartikelen in december. Ook weer toevallig. Ik wens je een fijne dag toe.
    Groeten van Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve anekdote had je geschreven op mijn blog! Je had het goed onthouden wat die vrouw verteld had. Je schrijft het allemaal inderdaad net iets anders, maar de betekenis van de woorden is duidelijk en daar gaat het ten slotte om! *noflike* middag! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kussen en geurzakjes.
    Ik werk ook veel met foto's op stof, zo gemakkelijk, en zo leuk om weg te geven als cadeau.
    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ook heel leuk in een quilt bijvoorbeeld. Wil ik ooit nog eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toevallig heb ik net voordat ik hier kwam kijken een blog geschreven waarin dat voorkomt. Hoe is het mogelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk hoor die foto"s op kussens.
    Zo kun je nog eens iets orgineels doen met je foto's.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ontzettend leuk, het is eigenlijk scrappen met stof :-) Toevallig heeft de Action deze week transferpapier in de aanbieding, maar ik weet niet of die ook goed is hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Makkie,
    ik had al gereageerd dat ik de kussens zo mooi vind maar niet wist hoe het moet en waar ik transferpapier kon kopen. Zie ik net dat de Aldi volgende woensdag een aanbieding voor transferpapier heeft! Nou ja! Toeval bestaat niet.;) Dus dan zal ik snel aan de slag om het uit te proberen.
    Fijne vrijdag alvast.
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!